Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 13 januari 2010

Upplyst

Inatt vaknade jag med ett ryck. Dels var det för att maken snarkade men det var också en tanke som satt i huvudet.
Sedan jag började med Provera, som innehåller progesteron, så har jag sovit mycket bättre. Det är en markant skillnad vi talar om. Senaste året har jag vaknat nästan varje natt och legat vaken mer än en timme. Men inte nu.
Progesteron, s.k. gulkroppshormon, är en viktig del i ägglossningsprocessen. Det borde ju också hänga ihop med hur lätt man kan bli med barn. Östrogen och progesteron ska liksom balansera varandra och jag tror inte att de gör det i min kropp.

Ska ringa till min "vanliga" gynekolog idag och bolla mina teorier. Hon är urbra att ha parallellt med IVF-läkaren. På så sätt kan jag ställa frågor och få objektiva svar.

Eureka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar