Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 14 januari 2010

Skitsamma

Sådär, ja! Sista Provera-tabletten tagen. Nu är det bara att vänta på mensen.
Och äntligen kanske jag blir lite gladare, hahaa! Skitsamma, snart får jag börja behandlingen. Primärmålet SKA bara uppnås. Så enkelt är det.

Tänk nu om den här "korta metoden" inte fungerar. Då har jag hittat två alternativ till att prova.

Det ena är Fostimon som jag läst lite om. Får se hur vår läkare på Linnékliniken ställer sig till det.

Det andra är äggdonation. De kliniker som vi har i åtanke är främst IVF-kliniken i Umeå och AVA-kliniken i Finland/Åbo. Vårt dilemma är i det fallet att vi inte har någon egen korsdonator vilket gör att väntetiden skulle bli längre för vår del.
Men imorse slog det mig att jag faktiskt känner en ung och fantastiskt bra tjej som jag skulle kunna fråga. Jag tror faktiskt att hon skulle säga ja. Förresten skulle jag inte ha något emot att ha henne som egen donator.

Så, skitsamma! Målet ska uppnås! På det ena eller andra sättet. En bebis ska det absolut bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar