Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 21 januari 2010

Sjuksköterska

Sådär, första Menopursprutan tagen. Det var lite krångligt att blanda ihop blandningen själv. Kändes viktigt på något sätt.
Jag kände mig som en sån där handfast, rutinerad och duktig sjuksköterska, ni vet. Men jag fibblade och glömde att trycka ut luft ur sprutan innan jag stack in den. Jag hann precis sticka till men så kom jag på mig själv och drog hastigt ut sprutan igen. "MEN!!!", skrek min man till när han såg vad jag gjorde.
Jag fick ta bort kanylen och sätta dit en ny och försiktigt pressa ut luften. Avslutade med lite knackningar mot sprutan så att sista luftbubblan försvann och stack till igen. Så mycket för att känna sig som en rutinerad sjuksköterska...
Det brände mer än när jag tog Puregon. Eller så var det bara inbillning. Eller så var det för att jag stack liiite, liiite längre ner på magen än vid förra behandlingen. Eller så var jag bara nervös.
Skitsamma, jag är tokduktig som kan blanda IVF-häxblandning och sticka mig själv!
Värsta sjuksköterskan, typ, ba'...liksom... erhm.

Jag är lite uppspelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar