Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 26 januari 2010

Uppfostran

- Du som inte har några barn ännu, ser du på något av de där programmen på TV där det handlar om familjer med typ nio barn?

Men för faan.... Vad har min barnlöshet med ett jävla TV-program att göra?

Vi, alltså min man och jag, gick och tog en öl med en kompis efter jobbet idag. Jag berättade vad min kollega kläckt ur sig på lunchen. Vår gemensamma kompis svarade:

- Frågade du henne då "Du som inte har någon humor, ser du på humorprogram?".

Vilket underbart svar! Hahahahaaa! Jag skrattade så barstolen gungade. Fan att jag inte kom på den själv. Just i den där stunden på lunchen. Men jag sa något annat:

- Att jag inte har barn har väl inte med saken att göra? Du brukar ju titta på sportprogram men tränar ju inte.
- Nää, ja, jo, det är ju sant... Sen gick hon över till att prata om programmet. Skönt. Hon skämdes.

Jag blir verkligen så OTROLIGT irriterad, nej förresten, arg, när folk är så där otrevliga. Varför? Jag vet att min kollega inte är världens smartaste men världens gladaste, men hon måste ju fått en uppfostran. Kan man tycka. Hon är 52 år. Vår kompis vi drack öl med är 53 år.

Det är skillnad på folk och folk. Och det ligger ofta i uppfostran. Inte att förglömma när och om man blir med barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar