Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 16 januari 2011

Längtan

Bara en vecka kvar med Primoluten. Sen vänta på mensen. Jag längtar nu. Massor. Jag vill att det ska funka den här gången. Gör det inte det så kommer luften att gå ur mig.
Som jag vill att det ska fungera. Det går faktiskt inte att beskriva med ord.

Jag vill så mycket att jag vill krypa ur min kropp. Viljan är så stor att det värker inombords. Det maler och dunkar. Och frustrationen kliar i varje veck av min kropp. Konstant. Och inget kan jag göra annat än att ha min kropp tillgänglig och hålla ett bra kostintag. Frustrationen kliar vidare...

Eftersom jag inte kan träna som jag hade planerat så får det bli en långpromenad. Bara regnet slutar.

Suck, idag är en sån där intetsägande dag. Tror jag ska göra en god middag, ta ett glas vin och planera lite trädgård inför den annalkande våren. Bara tanken på alla vackra blommor får mig nog att glömma allt vad ÄD heter ett tag.
Jag längtar efter grillkvällarna på terrassen också.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att det går bra den här gången så att du äntligen får bli mamma. Den här önskan om att få vara en mamma är så stark och sitter antagligen djupt i våra gener.

    Hoppas handleden blir bra inom kort!

    Vad härligt det låter med god middag med vin och planering av trädgård inför våren. Idag när det regnar känns det nästan som att våren är på väg.

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Tabasco. Jag önskar med dig så det värker i hela mig.

    *En hel ocean av omtanke och önskande från mig!*

    (Givetvis full med glitter och skimmer och regnbågar och solstänk!)

    SvaraRadera
  3. Ni anar inte vad era ord betyder idag. Deppardag när jag nästan tappat hoppet. Tur att ni finns!

    TACK!

    kram

    SvaraRadera