Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 22 januari 2011

Stort!

Häromdagen skrev jag om ett mail jag fått som gjorde mig själaglad. Nu har jag hunnit smälta det. Som de som läst här förut vet så är min övertygelse att donatorer är änglar. De måste i alla fall komma någonstans ifrån som höjer sig ovanför min värld. :o)
Så när jag fick mailet höll jag på att trilla av stolen. Det är nämligen så att en bekant har erbjudit sig att vara donator till mig och M om vårt FET-försök inte går vägen och vi behöver en ny donator. Tår i ögat. Hur underbar kan en människa bli? Och tänk att jag har fått vara med om något så stort.

Så är det. Min nervositet har försvunnit. Även om FET inte fungerar, även om donatorn ångrar sig, även om allt går åt skogen, så har ett enormt lugn infunnit sig. En människa har brytt sig om vår situation så pass att hon bjuder på en cell.

Det är stort. Enormt stort.

kram

6 kommentarer:

  1. Verkligen ett stort hjärta ;))
    Kramiz och ha en fin lördag ;))

    SvaraRadera
  2. Jag fick en kommentar från Fighter, som hon i sin blogg, vill att vi delar med oss av ;)
    Och jag vill dela den med dig ;)

    ────(♥)(♥)(♥)────(♥)(♥)(♥) __ ɪƒ ƴσυ'ʀє αʟσηє,
    ──(♥)██████(♥)(♥)██████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧα∂σѡ.
    ─(♥)████████(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт тσ cʀƴ,
    ─(♥)██████████████████(♥) ɪ´ɱ ƴσυʀ ѕɧσυʟ∂єʀ.
    ──(♥)████████████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт α ɧυɢ,
    ────(♥)████████████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ρɪʟʟσѡ.
    ──────(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ηєє∂ тσ ɓє ɧαρρƴ,
    ────────(♥)████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɱɪʟє.
    ─────────(♥)██(♥) ɓυт αηƴтɪɱє ƴσυ ηєє∂ α ƒʀɪєη∂,
    ───────────(♥) __ ɪ'ʟʟ ʝυѕт ɓє ɱє.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är stort! Och vackert! Och så fint att fint att det är svårt att greppa :)

    Roger och jag i kör när jag läste högt:

    Det är ju det finaste man kan göra för någon annan!

    SvaraRadera
  4. Häftigt! :-D Men, jag bara undrar, hur fungerar det om ni gör ÄD i Åbo? Hänger hon med dit? Fasen vad ballt! *imponerad*

    Skönt att ha en backup plan!

    Om du vill länka mig med denna människa så skulle jag såå gärna prata med någon som verkar tänka med ett lika engagemang.

    Kramas! :o)

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen den mest fantastiska gåva man kan ge till någon.

    Gratulerar till en så underbar vän!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med ovanstående kommentarer. Vilken otrolig gåva. Jag förstår att du känner dig lugn nu, det ska du göra.

    Kram Tabasco

    SvaraRadera