Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 5 januari 2011

Virrtankar

Denna väntan... Jag kan bli galen för mindre!
Att bara vara och veta att jag inte kan göra någonting gör mig frustrerad. Och kanske lite stressad. Det har väl med åldern att göra. Ingen tid får spillas. För jag vill ha barn för flera år sedan och då är det inte kul att vänta. Det går knappt att vara normal för nu har min hjärna ställt in sig i "ha-barn-läge" igen. Fyra dagar kvar till måndag morgon och samtalet med AVA. De har inte svarat på mailet än...

Apropå svar, Försäkringskassan har inte heller hört av sig. Undrar hur långa handläggningstider de har? Och så funderar jag på om jag ska skicka in kvittot för vårt FET-försök också. Men det kanske har en negativ effekt på utfallet av mitt fall. Det kanske är bättre att vänta och se om det gick igenom? Men då tycker de väl att jag skickat in kvittot för sent...
Tanken var att jag skulle skicka in kvittot på en gång men nu har det inte blivit av ännu eftersom jag har velat fram och tillbaka.
Äsch, jag skickar in det. Det är nog bara bra.

Mycket tankar som snurrar nu.
I övrigt har jag en toktajt klänning på mig idag och jag hoppas att jag inte kan komma i den snart. I år ska det bli en stooor mage och en goooo bebis.

Kram

4 kommentarer:

  1. Nu har ju FK "drabbats" av massa teknikstrul också... Man kan ju alltid hoppas att det inte är på avdelningen som behandlar ditt ärende!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får svar snart, så vi vet om vi ska börja med FK-karusellen oxå. Eftersom även vi är på G med ÄD (tjoohoo, vad roligt det var att skriva det:)

    SvaraRadera
  3. Väntan är så där som väntan är-alldeles urtråkig, men vi får roa oss men att försöka göra annat och tänka på annat. Och det är tur att vi är många som har varandra :D

    FK är som FK är..tror att du kan ha ställt till det i deras system :D de vet att den enligt lag ska hanteras men din ansökan ligger i en hög med fall där ingen vet hur de ska göra..om de beviljar din så blir de tvungna att bevilja andras..men de måste ju följa reglerna men de kan ju alltid skylla på lång väntetid.. så kanske du ska ringa och fråga om hur det går med ditt ärende? ;)

    Tidelidou på superfantastiska du!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har aldrig varit i kontakt med FK (jo, två gånger på den tiden när man skulle ringa till dem när man sjukskrev sig, typ för hundra år sedan) men jag har förstått att de inte är så snabba... Trist! För de pengarna skulle vara välkomna om vi måste betala för en ny fullständig ÄD-behandling.

    AnnaCecilia, kanonkul att ni tagit steget! Det måste kännas lite skönt? Det gjorde det för oss i alla fall. Befrielse på något sätt.

    KRAM

    SvaraRadera