Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 7 januari 2011

Under

Det känns som om luften har gått ur många. Det är status quo på något sätt. Alla väntar på nästa behandling eller på besked av något slag. Eller tar en paus. Det är några som är på G i och för sig. FC och Jag vill, jag kan bl.a.. Hoppas att det går vägen för dem nu!

Själv har jag bara några få dagar kvar tills jag kan ringa AVA. På måndag. Det är det enda jag tänker på just nu. Det enda jag vill tänka på just nu. Förutom helgens besök så klart. Det ska bli kul!

Nu har fina M och jag två embryon kvar i frysen. Vi kommer att be dem tina båda två och sätta in dem. Nu eller aldrig liksom. Går det inte vägen så blir det dyrt. Så kan man säga sammanfattningsvis. En ny ÄD-behandling blir det då nämligen. Undrar hur länge vi får vänta på en donator då? Eller ställer samma tjej upp igen tro? Eller har de någon "på lager"? Någon som de redan matchat ihop med oss om det inte går vägen nu? Det måste jag fråga AVA om. Hur det funkar rent praktiskt allting.
Tänk om vi måste vänta 6 månader igen?! Då hinner jag förmodligen bli ytterligare ett år äldre på pappret. Urrrk...
Tänk, det här hade jag aldrig i min vildaste fantasi trott skulle hända mig. Aldrig. I min unga naivitet trodde jag att jag skulle få bli mamma när jag ville. Den naiviteten är som bortblåst nu. Jag har tron och hoppet kvar om att jag kan få bli mamma, men jag tar det absolut inte för givet. Inte alls faktiskt. Numer tycker jag att det är ett smärre under att det finns barn och att jorden ens är överbefolkad. Hur gör alla liksom? Typ. Tänk vad mycket som krävs för att det ska bli ett nytt liv. Det är helt fantastiskt. Tajming, en cell här, en cell där, omgivning, livmoder, slemhinnor, kost, graviditet, sjukdomar, vitaminer, allt. Det är inte klokt, vad mycket de är som ska klaffa.

Barn är små under. Underbara små under.

kram

14 kommentarer:

  1. Även fast vi är på g snart så känns det som du skriver, stilla..


    Men du hoppas snabbt framåt i planering. Man måste ju det-jag gör lika. Annars finns risk för galenskap.

    Men jag hoppas det går nu så kör vi i samma veva. Du är så fantastisk så det skulle vara ett sant nöja om vi kunde "gravidgnälla" samtidigt :D

    Jag undrar också hur alla gör..för att bli gravida bara sådär. Fast mer hur det går hela vägen fram-kanske inte så mycket att BLI gravida..utan mer hur de gör för att fortsätta vara det..

    Jo, det är stort och mirakel att det går.

    Barn är i sanning under.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, lite som lugnet innan stormen känns det som.
    Eller så är det lugnet efter julledigheten som slår till.

    Men stilla är det.

    kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är fantastiskt vad det kan bli, av något som är så litet, att det inte syns med blotta ögat.
    Jag är övertygad om att det går vägen denna gång ;)) Det blir e bulle i ugnen nu!
    Håller fortfarande alla tummar och tår.
    Massor av vinterkramar till er!

    SvaraRadera
  4. Tack!! Jag hoppas sååå att du har rätt. Nu ska det bli andra bullar av! :o)

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag har också funderat på det där, det är faktiskt otroligt att det finns så många människor...

    Hoppas ni får bägge två tillbaka! :-D Om ni skulle gå på beh igen så får ni väl säkert samma donator? Jag tror att de ringer till dem när någon matchar istället för tvärt om... Kör ni på samma arbetsnamn denna gång? Avatarerna.

    Hoppas du och J får gå runt med badbollsmagar samtidigt, hihi! :D

    SvaraRadera
  6. Ja, det vore kul med två faktiskt! Tänk om det skulle bli tvillingar...

    Jag frågade M vad arbetsnamnet ska vara denna gång. Om det finns något mer bra ord som börjar på AVA. Gissa vad svaret blev?

    "Avarterna"

    Hahahaaa! Så det får det bli.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hahaha han är för rolig! Wicked! Kram! :o)

    SvaraRadera
  8. Ja, han har bisarr humor ibland... :o)

    Hmmm, kan inte du designa något för The Cover? Du kan ju sånt!

    SvaraRadera
  9. Ja, det vore kul. Fast de skulle aldrig passa mina skåpluckor! :-D Men ändå. Vad skulle du vilja ha på dina?

    SvaraRadera
  10. Men de ska ju säljas till andra. De har konstnärer som gör luckor. Alla som designar luckor får provision på varje såld lucka (om jag förstått det hela rätt). :o)

    Jag skulle nog vilja ha något sagolikt. Typ John Bauer eller något med fjärilar. Eller både och! :o)

    Vad skulle du vilja ha?

    kram

    SvaraRadera
  11. Oj vad roligt. Ja, det skulle nog jag också gilla. Mitt kök är mest vitt och lite svart. Jag skulle gärna ha något med köksinspiration eller kökskunskap. Något som kan inspirera matlagningen! Gärna något med lite färg i alla fall för att bryta mot det svart-vita...

    Vad kul. Jag ska se om jag kan fundera ut något! :D

    SvaraRadera
  12. Skåpen med skog-sago-motiv skulle jag vilja ha i ett lekrum eller liknande (och så skulle man förvara en hel del k´leksaker i skåpen...). Dagis borde ju verkligen ha såna roliga luckor på skåpen.
    Kolla med mina kompisar på WeDo (de som även gör The Cover) om de är intresserade! Det tror jag nog att de kan vara. :o) Prata med dem så kanske ni kan komma på något kul ihop. De har massor med fantasi och energi.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Avarterna... haha det var roligt :0) Tack för tummarna! Sitter här i skräckblandad väntan och hoppas att tiden ska gå fort!

    Vad spännande om de löser båda två samtidigt...
    kramar!

    SvaraRadera
  14. Jag håller verkligen tummarna för dig! Att vänta är så galet jobbigt...
    När ska du testa?

    KRam

    SvaraRadera