Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 2 januari 2011

PT

Ruttnade på mig själv så nu har jag anmält mig till PT Online med MammaFitness och Ola Rönnberg. Jag sa ju att träningen ska bli en vana i år (mer än vad den varit 2010). Så nu har jag två månader på mig att träna upp mig till stadiet "inte helt förslappad, bara lite". Hehehee...
Jag har aldrig använt mig av en personlig tränare förut så det känns jättelyxigt.
Självklart funderade jag på det här med om vi gör ÄD då och hur det ska gå. Sen insåg jag att det är bara att anmäla sig. Olgas specialitet är just att träna gravida. Vad kan bli mer rätt? Jo, jag vet, ÄD räknas som högriskgraviditet men jag har fullt förtroende för Olga och jag är av den uppfattningen att det är bra att röra på sig. Embryot behöver blod och bra blodgenomströmning får man av träning.
Sen är det ju så att om det blir FET runt alla hjärtans dag så blir TD några dagar innan träningen kör igång. Jag vet att jag under ruvningen kommer att ta det otroligt lugnt. Träna kommer jag inte att vilja göra förrän jag vet om det är plus eller minus. Och då behöver jag träningen i vilket fall. Plus eller minus. Träningen gör mig gott då. Det vet jag. Och det går att anpassa träning. Det är ju det som är hela meningen med att ha en PT. Det ska bli spännande och sååå kul!

Nu ska jag äntligen ta mig tiden att titta på Avatar (eftersom jag går på AVA så är det ett måste att ha sett den filmen på något sätt..).

Kram

2 kommentarer:

  1. Grattis till PT-beslutet!
    Träning är verklgen jättekul :)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, det är ju det. Känns skönt at ta tag i det ordentligt. :o)

    kram

    SvaraRadera