Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 11 januari 2011

Miljoner

Jag vill vinna pengar. Typ, fem miljoner skulle sitta bra. Eller tio. Lite lagom sisådär. Kan ingen ringa på min dörr och ge mig dem?
Med fem eller tio miljoner i min hand skulle jag göra följande:

- Betala av studieskulden
- Betala av lånet på huset
- Öppna ett konto på Cayman Island och se om det stämmer att man kan leva på bara räntan man får där.
- Se till att bli gravid (för det är ju tokenkelt....) och vara mammaledig längre än vad min nuvarande ekonomi tillåter.
- Åka på en långvarig semester.
- Skänka en del till Rädda Barnen.

Sen kommer jag inte på så mycket mer.

Oj, jobba var det jag skulle göra, ja...oj, oj...

kram

5 kommentarer:

  1. Om jag vann, det behöver inte vara mycket, 1 miljon räcker *haha* skulle vi slippa ta lån till ombyggnaden vi snart påbörjar. Blev det lite till skulle jag, precis som du, betala av lånen och så skulle jag köpa en Volvo P1800

    SvaraRadera
  2. Ja! Den bilen är så fin!
    Men tänk att det ska kosta att bo! Det borde vara gratis och alla borde få bo var de ville. Då skulle jag bo på en ö i skärgården.
    För att inte tala om bilar. De skulle vara gratis och gå på luft. Då skulle jag vilja ha en VW Scirocco.

    Jag drömmer vidare... ;o)

    kram

    SvaraRadera
  3. Skulle också behöva lite mer pix ;)
    Men man måste nog spela lite för att vinna, och jag kommer ju aldrig till skott med det.
    Kramiz och ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Hahahaa! Ja, det är ju det där med att spela, ja. Det gör inte jag heller så det blir nog aldrig någon vinst till mig.

    En gång när jag spontant köpte en trisslott så stod det en kille för mig i kön. Han stod och skrapade i butiken medan jag köpte min lott. Han vann 100.000 kronor. Jag vann 25 kronor. Suck. :o)

    kram

    SvaraRadera
  5. Oj den vinsten var nära! Tänk om du kommit 5 minuter tidigare den gången ;)
    Kramiz

    SvaraRadera