Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 30 oktober 2011

Boande på olika vis

Vilken lång dag! Vaknade tidigt efter en halvdålig natt avseende sömn.
Vi började med en resa till tippen för att slänga renoveringsskräp och sen bar det av med en långfärd till svärmor. Promenad och lunch. Och så blev hon överraskande glad båda gångerna vi berättade att vi ska bli föräldrar, hihi! Alltid något som är bra med alzheimers, glädje blir lycka varje gång. Och det är så kul att se henne så otroligt glad som hon blir.
Efter besöket bar det av till hennes lägenhet och städa, slänga och påbörja packandet inför hennes nästa boende. Vi hann inte ens med en microdel av allt som behöver göras men vi har i alla fall börjat. Ett slags boande men på ett annat sätt än för Mini.
Klockan tickade på och till slut gav vi upp och begav oss hemåt.
I bilen kikade jag lite på Blocket och hittade en Brio-säng (vi verkar ha snöat in på Brio, först vagnen och nu sängen!). Pris 450 kronor och den var i toppskick. Swisch ut mitt i tjotahejti och köpa den. Nu, äntligen, är vi hemma.
Båda är rödögda av trötthet efter allt bilåkande utan paus. Men vi har i alla fall boat till vansinne, både för svärmor och Mini.

Nu siktar jag in mig mot sängen...

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte bara höra... Fick du mitt senaste mail? :)

    SvaraRadera
  2. Tur det. Brio är ett jättebra märke, jag gillar den stilrena designen. Jag har omedvetet snöat in på stokke, sängvägen...googla stokke sleepi mini så får du se! Jättebra m sängar på hjul som går igenom dörrar. Nu har jag vagnen med...snart stolen också antar jag.

    Lycka till m boandet men köp inte för mkt kläder!!!

    SvaraRadera
  3. Evelina: jo, absolut!! Jag skriver imorgon! :o)

    Det är nog designen vi trillat dit på omedvetet, hihi!
    Får nog ta och spana in annat också... Tack för tips om Stokke!

    Kram!

    SvaraRadera