Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 31 oktober 2011

Halloweenmage...och näsa

Fy Fagerlund, vad magen känns stor idag! Mini måste ligga på något otympligt sätt eller så för jag känner mig klumpig och jag stånkar om jag böjer mig ner för att ta upp något från golvet t.ex.. Stor som en Halloweenpumpa känns det som.
Och jag kan inte äta lika mycket till middag längre. Det går bara inte. Så det blir små portioner och så får jag ta något mer sen om jag blir hungrig. Ingen idé att tvinga i sig mat för att må dåligt sen liksom. Lunchportionerna är också lite mindre än förr annars orkar jag inte sitta upprätt för magen spränger...

Det blir också tapetsering imorgon istället för till helgen. Jag glömde visst att jag ska på bloggträff i Göteborg, hihihi! Det blir kul! Tapetseringen också för den delen.

Och på onsdag är jag äntligen ledig för första gången. För första gången i mitt arbetsliv ska jag jobba deltid. Såååå skönt! Men det tjatar jag ju om en hel del här, hahahaa! Om nu någon skulle ha missat det...
Förresten tror jag att det blir bra att vara lite ledig. Jag sov uruselt inatt igen och idag har jag blött näsblod tre gånger. Torra slemhinnor och lite sömn är ingen bra kombo helt enkelt. Så på onsdag ska jag äntligen läsa lite bok och slappa. Senare på eftermiddagen/kvällen ska jag fira bästaste bästisen. Mer kan jag inte skriva om hon läser här innan dess, för det ska till att bli en överraskning för henne nämligen. Det ser jag också fram emot!

Ikväll har vi inget godis hemma så vi har inte öppnat dörren när det ringer på små utklädda barn. Varken Fina M eller jag vill titta dem i ögonen och säga att vi inte har godis hemma.
Är jag ond? Vi räknar med att få hela tomten utsmyckad med toapapper.... Eller nåt. Eller kan man ge Ländiabollar (typ Mums-Mums) till barnen att kladda ner sig med? Då blir vi nog strypta av föräldrarna...

Ja, ja, ikväll är det dags för "Barn till varje pris?" igen i alla fall. Najs.

KRAM

4 kommentarer:

  1. Klart du kan ge de stackarna Mums-Mums! :-)

    SvaraRadera
  2. För sent... Vi insåg att vi just åt upp de två sista själva. Moooahahaaaa!
    Men vi har hört hur de har busat på vår förstutrapp så något har de gjort. Ska bli kul att se vad de har hittat på.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker inte du har så liten mage... Såg typ precis ut som dig under mina grav och när sen bebisarna kom ut fick man en liten chock.
    Tänk att hela den legat i min lilla mage! :) Underbart!

    Trevlig kväll!
    Kram Lo

    SvaraRadera
  4. Tack Lo! :o)
    Och nu längtar jag ännu mer tills Mini kikar ut.

    Kram

    SvaraRadera