Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 8 oktober 2011

Boande

Lördagsshopping har det blivit idag. Tjohoo!
Först kläder till Mini och mig själv från Lilla Mirakel som har 50% på allt t.o.m idag. Ett alldeles strålande tips från Elin. Klart att man lyssnar på en trebarnsmammas tips liksom. Speciellt när hennes härliga ungar alltid har så coola kläder.

Sen tyckte Fina M att det var dags att beställa barnvagn. Sagt och gjort. Iväg till barnbutiken. Det blev en Brio Happy med både liggdel och sittdel. Lika bra att slå på stort. Det är Mini värd efter allt slit vi gått igenom.

Och nu vill vi verkligen att snickarjäveln (det är franska för "snickare") ska komma och isolera förrådet. Han skulle ha kommit i augusti/september. Fina M har snällt mailat och sagt att vi städat ur förrådet och att det bara är att komma. Vårt vardagsrum ser just nu ut som ett lager nämligen... Tror ni hantverkarskrället har svarat? Nej, så klart inte. Bara på de första två mailen.
Så när vi fikade efter shoppingen började vi inse att det kanske går fortare att göra allt själva istället. Det skulle vi spara typ 10.000 kronor och negativ energi på.
Hör jag en enda hantverkare gnälla över svartjobbande polacker så ska jag vädra mina åsikter om svenska hantverkare på en gång. Vill inte missa en sån chans just nu känns det som.
Eller finns det någon trevlig läsare i Stockholmsområdet där ute som är snickare? Eller har en snickarkille/-tjej hemma? Som är pålitlig och trevlig? Jag kommer att för evigt vara den personen tacksam, göra ständig reklam för snickaren och vi har dessutom mer jobb att göra längre fram. Det är bara att maila mig: wildamathilda@hotmail.se. I'm desperate.
För övrigt försöker jag få Fina M att omskola sig till snickare. Dels för att han är så jäkla duktig på sånt där, dels för att är snäll, dels för att han alltid håller en tidsplan och dels att han skulle vara för alltid fullbokad och dra in grymma pengar till familjekassan. Men han är lite motsträvig. Får jobba mer på det helt enkelt.



Tillägg: Då kan man ju undra om Fina M nu är så himlans duktig, varför gör vi inte jobbet själva då? Jo, för att jag har en Alzheimersjuk svärmor i en annan del av landet som inte fått något bra boende ännu så helgerna tar en hel del i anspråk till det. Och så tänkte vi försöka att njuta av graviditeten lite också samtidigt som vi fixar för Mini. Snickare är guld värt för oss just nu med andra ord.

Lördagsgodiskramar

3 kommentarer:

  1. Jupp, är inte så förtjust i hantverkare jag heller just nu. jag vet ju faktiskt inte var du bor? Så det är lite svårt att tipsa. Men jag KAN tipsa om www.byggahus.se, i deras forum kan man efterlysa tips på bra hantverkare. Har funktat hyfsat för mig iaf.

    SvaraRadera
  2. Väldigt jjobbigt när de inte kommer som de ska. Jag hoppas att ni hittar någon bra i alla fall, men jag kan tyvärr inte tipsa om någon.

    Trevlig lördagskväll!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. När du får en bra snickare (och elektriker) kan du dela med dig, för vi är oxå i behov av en sån som är:

    1.duktig
    2. seriös
    3. kommer i tid
    4. inte saltar räkningen


    Hittills har jag aldrig träffat en sån.

    SvaraRadera