Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 11 oktober 2011

Relativitetsteori

Nu har jag hållit ut och tittat på tv en hel timme längre än vad jag brukar vara vaken. Kanske sover jag hela natten då? Det skulle vara så skönt. Men hellre sömnlös p.g.a. graviditet än av den oro och rädsla jag känt under de år vi försökt få mig gravid.
Så det här är ändå en slags trevlig sömnlöshet.

Den inställda Ullaredsresan har nu definitivt blivit en skidresa till Sälen. Spikat och bokat ikväll tillsammans med bästaste bästisen. Vi blir två familjer som åker ihop. Tänk, det trodde jag inte att jag skulle våga säga på länge. "Familj". Jag hade nog sagt "jag och Fina M" innan. Nu kan jag säga "familj". Najs.

Så skulle bästisen även berätta något "stort".

-"Vaddå? Är du gravid?", klämde jag ur mig innan hon hann fortsätta.
-"Näää, men...", så började hon tokflabba. "Men nu när DU säger så där så kommer det här att låta så sjuuukt trivialt, hahahahahaaaa!"
-"Jaha??"
-"Jag har...erh...slängt alla mina inredningsmagasin".
-"??!?! Jaaa, det blev ju faktiskt ganska trivialt jämfört med att få vara gravid, hahahaa! Skönt för dig att du tycker sånt är stort..."
-"Mmmmm....men det var i alla fall MÅNGA magasin. Typ, 256 stycken....fnitter."

Ja, vad säger man? Allt är relativt. Skönt med någon som förstår det, och framförallt förstår mig, och samtidigt har lite självdistans i alla fall.


Sov gott.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar