Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 25 oktober 2011

Världen

Såg på "Barn till varje pris?" igår och gladdes å homokillarnas (varför glömmer jag deras namn hela tiden? Irriterande...) förväntan och glädje. Deras surrogatmamma verkar ha en så skön inställning. Man kan inte heller påstå att hon är en liten förtryckt tjej direkt. Det är snarare hennes man som verkar tycka att det är lite jobbigt. Rent känslomässigt alltså.

Och så Elida. Jag kommer ihåg inläggen på hennes blogg i samband med Dutts död. Så sorgligt, så ledsamt. Starkt av Elida att dela med sig!

Jag blir påmind om hur lyckligt lottad jag är i den branschen. Vi lyckades på sjunde försöket. Utöver den mer vanliga vägen förstås. Idag är jag glad att vi lämnade IVF:erna och gick över till ÄD. Vi blev "tvingade" av tiden. Annars skulle jag bli för gammal.
Inget roligt beslut då men idag känns det så klart helt rätt.
Och just idag ska jag få äran att träffa en drös med ÄD-bebisar, små mirakel, och deras mammor! Tänk vad jag får vara med om. Helt fantastiskt! Det hade aldrig hänt om det inte blev som det blev. Så nu i efterhand känns det jäkligt bra faktiskt. Men mycket hänger så klart på att vi lyckades till slut. Än så länge, peppar, peppar. Jag tar inget för givet ännu.

Kläderna som Fina M köpte igår var så klart urfina. Bilder ikväll.
Och imorgon går vi in i vecka 30. Wow!

Kram

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken härlig blogg du har! Du peppar mig i mitt försök att bli gravid:) tycker det är jättekul att vi ofrivilligt barnlösa upplyses lite mer genom de två programmen som går på tv just nu. Nu undrar jag om du får ge ut adressen till Elidas blogg som du nämner i ditt inlägg? Vore kul att följa den också:) Hoppas att jag snart också får det där efterlängtade plusset. Lycka till med mini!

    SvaraRadera