Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 26 oktober 2011

Det är storleken som avgör...

Lunch med bästisen.

-"Förlåt om jag tjatar, men får jag se magen nu då?"
-"Absolut! Visst har den blivit stor? Nu syns den ju verkligen."
Stirr.
Stirr.
-"Jag säger ingenting..."
-"Vaddå?? Säg nu då! Den syns väl!? Du är ju min kompis. Var ärlig nu."
-"Ska jag vara ärlig så ser det bara ut som att du har lagt på dig och fått en fet mage. Det där är faktiskt inte en så stor mage även om du vill tro det..."
-"Fan, jag som sa att den var stor igår när jag träffade ÄD-mammorna. De måste tro att jag är störd."
-"Hahahahaaaa! Jaaa!"

Så här går jag runt och tycker att jag har en ganska stor mage. Det har jag väl i och för sig om jag jämför med tidigare, men jag trodde nog att den började bli, typ, stooor.
Jag bryr mig inte så som jag gjorde tidigare men min kroppsuppfattning verkar vara lite skruvad, hihi. Det blir en magbild på lördag så får alla avgöra själva

Knasmage.

Kram

5 kommentarer:

  1. Oooh, ska bli skoj att se på lördag då!

    SvaraRadera
  2. Ja, för mig med! För nu har jag ingen koll alls på om den räknas som stor, liten, lagom eller som vad liksom, hahahaa! Ska bli intressant att se på bild så att jag får bättre uppfattning.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tja, storleken är tydligen nåt som alla får tycka till om och kommentera... Min har av kollegor mfl hela tiden påpekats vara helt enoooorm - "ska du föda imorgon" eller "är du säker på att det bara är en" (eh ja bara ett embryo sattes in och jag vet exakt när det gjordes)...och visst det är en andragångsmage och den är väl större än de andra 7(!) gravida kollegornas små förstagångsbullar men så enorm är den faktiskt inte.

    Usch och nu sitter jag fortfarande här (bf+8) med min enoooorma mage och
    väntar på att nåt ska hända, och övriga 7 har redan klämt ut sina små bebbar.

    Kram från XB (aningen less)

    SvaraRadera
  4. Testar att kommentera från Firefox och tackar för tipset! Ska bli spännande att se magen på lördag =)

    SvaraRadera
  5. När jag var i v16 med Molly, fick jag kommentaren; "Nu kan det inte vara så långt kvar?" Jag pratade med min BM om detta och hon sa att jag blir stor snabbt pga att jag har kort överkropp och att livmodern inte kan växa någon annanstans än rakt ut. Sedan var det ju inte första graviditeten heller...

    Ska bli spännande att se magbild i helgen!

    SvaraRadera