Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 29 oktober 2011

Nattankar

Illamåendet gick över men inte tröttheten. Trots det ligger jag nu klarvaken. Klockan är 2 och jag har druckit vatten, kissat (fasligt vad toapapperskontot har ökat, förresten) och använt nässpray. Täppt i näsan och flåsar med öppen mun här i sängen. Jag tycker att det har blivit tyngre att andas nu för tiden.
Tänker en del på förlossningen. Undrar hur allt går? Det går ju liksom inte att förbereda sig fullt ut eftersom man aldrig vet hur det blir. Eller när. Det är lite spännande samtidigt som jag är nervös för det onda... Men det ska jag väl klara och det finns så mycket hjälp idag så det borde gå bra.
Ser fram emot den där förlossningskursen vi ska på i november/december.

Men just nu: Åååh, vad skönt det är att slippa må illa!
Nu ska jag bara försöka somna igen också...

Kram

2 kommentarer:

  1. visst är det nervöst, men samtidigt en sån häftig grej, att shit man kommer att ploppa ut en unge. har du provat andningsövningar? jag har börjat yoga och sen har vi profylax-andats och hjälp det verkar fungera. Tips bara.

    SvaraRadera
  2. Ja, aphäftigt!
    Läste på din blogg om andningsövningar. Tror faktiskt att jag ska kolla upp det där med andning. Det lät faktiskt ganska bra.
    Så jag tackar ödmjukast för tipset!

    Kram

    SvaraRadera