Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 2 oktober 2011

Pappåsikter

Gaaah! Martin Melin är ta mig f-n den mest könsindelade person jag NÅGONSIN har hört öppna munnen (TV4:s Nyhetsmorgon idag). Hans pseudovetenskap kring pappor är ju helt bisarr. Pinsamt.
Och så "om fler pappor läste min bok skulle de bli bättre pappor". Hur självgod och nedlåtande får man bli? Urrk.

Nej, nu ska jag ut på min dagstur och inte någonsin mer lyssna på vad han har att säga.

Kramas därute

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag sitter här o funderar på att donera ägg, om jag nu skulle få vill säga. Kan du berätta nåt om hur de går till o var man vänder sig? Får man nån ersättning? Jag är 21 o har precis fått mitt första barn o nu vill jag gärna hjälpa er andra som kämpar o har kämpat så!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Halloj Julia!

    Vad glad jag blir att du vill donera!! Du ser, i min värld är äggdonatorer änglar. :o) Det är nog det finaste man kan göra för en annan människa. Donera.

    Jag har skrivit ett inlägg med länkar till de olika sjukhusen i Sverige där du kan läsa mer:

    http://ivfdagar.blogspot.com/2010/08/bli-aggdonator.html

    Och Barnlängtan har också en del information:

    http://www.barnlangtan.com/behandlingar/aeggdonation

    Du är FANTASTISK!! Miljarders tack å oss äggmottagares vägar!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Oj!
    Men du v et att det finns en massa pappor som inte känner att de är bra pappor, va? Om inte kan jag presentera dig för flera...

    ALLA är inte perfekt, sorry.
    Tycker det är trist när du drar alla över en kam - att förutsätta att alla pappor är bra.
    trist...

    SvaraRadera
  4. Det är klart att det finns, men det är inte det jag opponerade mig emot. Det är att du påstår att män inte pratar om det. Jag tycker att det är könsindelande för ingen pappa i min umgängeskrets t.ex. tycker att det är konstigt att prata om det. Tvärtom faktiskt. Flera av dem har uttryckt precis samma sak som jag gjort så jag tycker att det är könsindelat att tänka så som det framgick i intervjun. Det sista jag säger är att alla skulle vara perfekta. Så naiv är jag inte. Det är alltså inte pappor som känner sig dåliga jag kritiserar eller boken i sig (jag har inte läst den) Det är generaliseringen av manligt och kvinnligt på det sätt det gjordes i intervjun.
    Sen är det väl bra att det finns en bok för pappor bland alla mammaböcker.

    Kram

    SvaraRadera