Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 24 oktober 2011

Ditten och datten

Måndag. Jag har knappt sovit något inatt så veckan kunde börja bättre.
I helgen har vi i alla fall fått bort den gamla tapeten. Under den var ett jättebra arbete gjort så vi behöver bara spackla på några få ställen. Lyx! Det blir mitt jobb ikväll.

Vi hade också tre olika besök som avlöste varandra i lördags så jag frossade i äppelkaka som jag bakade i fredags. Fika tre gånger på raken liksom. Mums! Om Mini gillar äppelkaka när hon blir äldre så vet vi varför...
Ett av besöken var goa lillebror med sambo. Äntligen törs jag skriva om dem lite mer också eftersom de inte har "outat" sig så mycket tidigare. De ska också ha barn!! Fem veckor efter oss. Mini får sin första kusin. Och morfar får en hektisk period varje vinter med julklappar och födelsedagspresenter, hehehee! Äsch, han är så klart strålande glad och vi med.

Vad mer? Tja, vi åkte till IKEA igår också. Kikade på allt möjligt som ska införskaffas. Bord till kontoret, gästsäng, Minisäng, Miniförvaring och lite annat. Och vi överlevde (IKEA är varken mitt eller Fina M:s favvoställe...).

Generellt sätt så mår jag strålande men ändå så är det något som går och gnager i mig. Det är inget som har med Mini att göra utan snarare mig själv. Jag har noterat att jag vill byta jobb ännu mer nu än tidigare. Får se hur det blir med det efter föräldraledigheten, men det får bli målet i alla fall. Jag gillar det jag gör men det är dags för en ny arbetsgivare. Eller så blir det eget på heltid. Något blir det i alla fall. Något spännande att se fram emot också! Ja, förutom Mini så klart.

Jag vill också tacka för fina tips på nödvändigheter jag fått via mail! Jag svarar men har inte riktigt tagit mig den tiden ännu. Bara så ni vet!
Apropå mail så får jag mail från blogger när en ny kommentar läggs upp (så att jag inte missar något. Så nu vet ni att jag läser allt även om jag missar att kommentera ibland.). När jag sen går till kommentarerna så finns de inte där. Mäkta irriterande. Strulblogger som vanligt. Morr, morr. Någon annan som har samma problem?

Snart är vi i vecka 30... Helt galet vad fort det går.

Kram

2 kommentarer:

  1. Vad kul att det blir så nära i ålder mellan kusinerna! Jag och min syster fick ju med 36 timmars mellanrum och de har jättemycket glädje av varandra.

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra!
    Både min bror och jag har kusiner i samma ålder och jag minns hur kul det var, även om vi inte umgås så mycket idag.
    Det ska verkligen bli kul att se dem ihop!

    Kram!

    SvaraRadera