Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 27 oktober 2011

Gravidaction

Skruvade mig ut ur bilen på lunchen och jäklar vad det högg till ner mot högra ljumsken. Som ett sendrag som inte ville släppa. Fick ställa mig och vila några sekunder. När jag skulle börja gå drog det till på den vänstra sidan istället. Oskönt vill jag lova.
Det kändes som om livmodern är upphängd i trådar till höger och vänster och upptill och nertill. Så drar man i en tråd nertill så spänner det i den motsvarande på andra sidan. Och släpper man sen så drar det till när livmodern gungar tillbaka. Typ.
Sen åt jag en jätteportion köttbullar med potatismos med gräddsås och rårörda lingon. Så där hemgjorda och goda. Mums! Allt slank ner men nu ligger jag här på golvet och vilar för magen klarade inte riktigt av den där portionen... Lungorna får inte plats heller riktigt så jag flåsar och andas ytligt här på golvet. Hoppas att ingen kommer in! För även om jag har datorn med mig och jobbar här på golvet så tror jag att det ser lite konstigt ut, hihihi!

Gravidaction på jobbet med andra ord.

Kram

3 kommentarer:

  1. Haha, jag vet intye om du skojar nu eller ej..

    Ligamenten..mycket riktigt trådar som håller i livmodern. De blir stela med ålder. Vår ålder :D
    Mina gör skitont redan. Och ofta.
    Så förstår att du fick ont. Du har ju så mycket mer (tyngre) att bära på :)

    Stor kram :)på en av världens vackraste mammakvinnnor!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha ser dig framför mig liggande på golvet, stånkande samtidigt som du försöker jobba ;)

    SvaraRadera
  3. Ligament! Så heter det, ja! Min hjärna är långsam idag... Hehe!
    Tack, LadyBond!

    Jo, Tea! Precis så var det! Stånk på golvet var det verkligen, hahahaa!

    Kram på er

    SvaraRadera