Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 23 oktober 2012

Liten uppdatering

Lilla finaste Mini! Hon kryper så att det står härliga till och jag kommer ofta på mig själv att titta på henne och känna en sån otrolig tacksamhet över att jag får vara med om det här. Det är verkligen ett mirakel. HON är ett mirakel.

Vad gäller blödningen så fortsatte den så smått, och då menar jag pyttesmått á la någon droppe på pappret, till igår. Jag tror att det var p.g.a. känsliga slemhinnor och gynbesök. Så jag väntar fortfarande på Mensen. Den med stort M. Som jag längtar.
Jag längtar lika mycket nu som när det var dags inför behandlingen innan Mini kom. Skillnaden den här gången är att det känns som att jag inte har något att förlora. Jag har ju faktiskt vunnit högsta vinsten redan. Så det är med en skön men nervös känsla vi går in i det här igen.

Jag vill också tacka allra ödmjukast för de erbjudanden jag har fått om tabletter en del av er har och som ni vill skicka till mig!! Varje liten tablett räknas och är verkligen till stor hjälp. Det är dyra mediciner... Så tack, tack, tack! TUSEN TACK!

KRAM

5 kommentarer:

  1. Är det utländska mediciner du ska ha? Alltså, annars hade du ju kunnat få dem på det vanliga högkostnadsskyddet, eller går det itne att få en svensk läkare att skriva ut dem? Bara nyfiken! anna

    SvaraRadera
  2. Nja, det är även såna mediciner som finns i Sverige men det är svårt att hitta läkare som vill skriva ut mediciner när de inte personligen står för själva behandlingen. De gillar't inte, helt enkelt.
    Jag har en läkare som skriver ut men hon tar 550 kronor för ett telefonrecept så går det att få andras mediciner som ändå ska slängas så blir jag så klart glad. Många bäckar små liksom...

    Det här med mediciner är verkligen ett gissel för många som gör utländska behandlingar. Urtrist!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas bara dina slemhinnor är lite känsliga så att du inte missar mensen! Kram

    SvaraRadera
  4. Hur har det gått nu?? Har mensen kommit, är det på gång inför nästa FET? Läser nu din blogg med stort intresse. Vi har precis bestämt oss för at gå vidare med ÄD efter fyra misslyckade IVF försök. Mediciner är ett gissel. Men jag fattar inte, det borde ju finnas en gynekolog som kan tänka sig skriva ut medicinerna här i Sverige?

    Vad gäller oss, som fick en död son på grund av blodpropp i moderkakan så borde vi kunna få hjälpa med trombyl och fragmin i alla fall. Progynon skriver väl läkaren ut som gör ÄD, men kan man inte hämta ut det då i Sverige allså?

    Kram och mycket lycka till, önskar jag dig!

    Så härligt att du har Mini, jag önskar så att vi kan få ett levande barn en dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad tråkigt att ni gått igenom en sådan sorg som att förlora en son! Beklagar verkligen.
      Samtidigt så hoppas jag så klart att ni lyckas med ÄD nu! Spännande!

      Jo, det FINNS gynekologer som gör det men de flesta tar ganska rejält betalt för det.
      När en läkare i utlandet skriver ut mediciner så går de inte på högkostnadsskyddet så man får betala vad medicinerna kostar. Inget är rabatterat så det kan bli ganska dyrt, speciellt om man genomgår flera behandlingar.
      Så det är verkligen ett gissel.... Usch! Men på något sätt löser det sig och vi har alltid vänt oss till en gynekolog som inte är landstingsansluten. Det betyder att vi får medicinerna på högkostnadsskyddet men får betala 550 kronor för ett telefonrecept istället....

      Tusen tack för lyckoönskningarna och MASSOR med lycka till önskar jag er!

      KRAM

      Radera