Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 22 juni 2014

Tråkig

Primoluten är slut så nu är det "väntans tider" igen. Åh, om jag ändå hade mer tålamod! Mensen borde dyka upp på torsdag ungefär.
Och nu blir det gnällvarning...
Till dess (torsdag) vill jag bara sova. Så känns det, för jag är trött och less på det mesta nu.
Husbygget, eller snarare entreprenören, krånglar så till den grad att vi nu har en advokat inkopplad och inflyttningen får nog skjutas på ett halvår. Minst.
Det i sin tur påverkar vår boendesituation radikalt. Inte kul.

Utöver det så kommer närmsta grannen med åsikter om vårt bygge absolut hela tiden och det är just bara åsikter. Inget har relevans och vi strider inte mot någon som helst lag eller förordning. T.o.m. bygglovstjänstemannen, som grannen tokringt till, undrar vad de (grannen med fru) håller på med annars på dagarna. När de inte ringer till honom, alltså.

Jobbet är urtrist just nu och jag behöver semester. Igår helst.

Mini är sjuk. Sååå tråkigt! Men då får jag i alla fall vara hemma från jobbet, hehe.

Ja, det är väl läget just nu. Alla samtal här hemma handlar om boende, husbygge och idiotiska byggföretag. Barnalstrande är liksom ett litet "sidoprojekt" just nu. Hur tråkigt det än låter. 
Vi bara följer doktorns order och tänker ingenting själva. Typ.

Med risk för att låta som världens tråkigaste människa...

Kram

2 kommentarer:

  1. Så ledsamt med boendet. Speciellt när man längtar. Vilken rolig granne. Inte. Åååh. Extra kramar. Extra energi till dig. Hoppas hon inte är alltför sjuk och att allt vänder.
    Du kan inte vara tråkig ens om du försöker.

    Kram på dig

    SvaraRadera