Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 13 maj 2013

Stampar på

Imorgon ska jag ta det sista blodprovet. Förhoppningsvis.
För jag svarade AVA att min Fru Gyn säger att jag inte har HIV, Syfilis eller Hepatit B och C. Skulle de tjata igen om provtagning så får jag väl gå och sticka mig igen. Det är trots allt inte hela världen, men ändå... Det vore skönt om de accepterade det jag säger.

Jag har också mailat dem en förklaring på de prover jag tagit och testresultaten. Får se vad svaret blir.

Jag har också insett att vallningarna jag skrev om sist, faktiskt varit borta o en vecka när jag tänker efter. Och det är intressant eftersom jag har tränat hårt (Olga igen) i sex veckor. Då hade jag myyycket vallningar helt plötsligt.
Men så blev jag sjuk i 1,5 vecka och då tränade jag inte. Samtidigt upphörde alltså vallningarna...
Hård träning kan ju sänka östrogennivån i kroppen och med tanke på att jag har låg nivå redan innan träningen så kanske det är just träningen som påverkar? Bara en tanke men jag tycker att den är intressant så imorgon ska jag ringa till Fru Gyn och fråga om det. Och så ska jag nog boka en tid för att kolla slemhinnan. Jag menar, ingen mens på nästan 70 dagar bör ju påverka en slemhinna.
Om nu inte träningen påverkat östrogenet....

Tack för bra kommentarer också!
Jag är lite nojjig över att scanna på jobbet då allt som scannas och mailas lagras på stora servrar (jätteföretag som har hög säkerhet...). Ingen är väl intresserad av vad jag scannar, men jag vill inte på något sätt dela med mig av det här privata i mitt liv. Det känns lite konstigt på något sätt.
Men jag kanske nojjar lite väl mycket... Kanske.
Förresten borde kliniken lita på vad jag skriver. Jag har ju ett stort intresse av att det ska bli rätt liksom...

Hursom, jag försöker så här så får jag se om det ska scannas längre fram. 
Nu blir nästa steg blodprov imorgon igen och så prata med Fru Gyn igen.

Kram där ute!

3 kommentarer:

  1. Kan du inte bara fota papprena med telefonen och maila? Så har jag gjort nu när jag sökt jobb och de velat ha min legitimation i ansökan, har funkat bra :-)
    /Sara (Bebisfrön)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad smart! Att jag inte tänkt på det!!
    Så har jag ju gjort med annat förut.
    Så gör jag så klart.
    Tusen tusen tack!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland blir man för stressad för att se det uppenbara och enkla, kul att jag kunde vara till hjälp :-) Kram!
    /Sara

    SvaraRadera