Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 9 juli 2013

På gång

Jo, mensen har kommit och gått så nu knapras det Progynon (östrogen) här för att bygga upp slemhinnan ordentligt.
Självklart blev det lite krångel med det också... Jag hade räknat ut att tabletterna skulle räcka tills vi kom till Riga, men tji fick jag. Det låg bara EN karta i asken när jag öppnade den. Jag var så säker på att det var två. Så säker att jag inte ens tittade efter! Och dessutom så fick jag ordinerat en högre dos än tidigare, fyra tabletter om dagen istället för två. Så nu går de åt i rasande tempo.
Tack och lov så verkar det som om en av mina ÄD-mammekompisar har någon karta eller två över. Pew! För i semestertider är det inte lättare att hitta en läkare som skriver ut recept, vill jag lova.

I övrigt så är det kaos med allt, känns det som. Flyttkaos och lite lagom logistikkaos. Men det är väl så det är.
På lördag så lämnar vi huset och åker på semester samtidigt. Någon gång mellan den 22-25/7 blir det FET. Tjohooo!

Kram

2 kommentarer:

  1. Gott att allt är på gång! Även om det kanske är liiite mycket på en gång ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad gott att komma igång och fantastiskt skönt att det löste sig smidigt med att få tag på tabletter. inte speciellt kul att behövt hitta någon som skriver ut recept i semestertider. Är du krångligt som det är tyvärr. spännande att få komma in i nya huset! njut av semestern ordentligt innan nu!! :)

    kram

    SvaraRadera