Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 1 juli 2012

Två stora ting

Idag har två stora händelser skett.

Idag var första dagen då jag inte ammade alls. Det känns jättekonstigt!
Mini vaknade kl 5 och strålade av glädje. Fina M gjorde en flaska ersättning och så matade jag henne i sängen. Någonstans längst inne i mitt modershjärta gjorde det lite ont. Nästan så att jag ville be om ursäkt inför Mini för att jag blåste henne på hennes sedvanliga morgonmys.
Nu behövdes inte det och jag tror att jag led mer än Mini för hon tyckte att det var jätteskoj att få äta sittandes i sängen. Nu såg hon ju allt som man kan titta på i ett rum liksom. Spännande!
Så efter matningen fortsatte hon att skina som en sol. Livet är underbart, tycktes hon tänka helt bekymmersfritt. Skönt!
Så nu börjar den igen, det där som alla IVF:are avskyr: väntan. Väntan på mensen (eller utebliven mens ibland). För nu ska jag få mens två gånger innan vi kan göra FET och därför hoppas jag på att det är rekordkorta cykler, hehehee. Drömscenario! Men hoppas kan man alltid göra...

Den andra stora grejen som hände var att vi fick finbesök av en tjej jag länge velat träffa. Hon har läst min blogg och vi fick kontakt på Familjeliv.se första gången (kom vi på idag).
Saken är den att vi bor många mil ifrån varandra så det har inte blivit att vi kunnat ses och så har det inte riktigt klaffat rent livsmässigt alla gånger. Men nu, nu blev det av! Sååå kul!
Och hon var så otroligt bra och trevlig! Precis som jag trott. Fasiken, vad skönt det är när man funkar ihop liksom (det tyckte i alla fall jag....). Nu vill jag ses snart igen. En fiiiin present hade hon dessutom med sig till lilla Mini. Det är så jag blir tårögd faktiskt. Och Mini gillade vår besökare skarpt (trots att hon var galet trött och lite smågrinig...Mini alltså, inte besöket...). Urkul att se!
Så tack för att du förgyllde min dag, M! Du är alltid välkommen hit!

Vilken bra dag det blev! Trots att jag oroade mig lite inför amningsavslutningen.
Det känns bra.

Kram

2 kommentarer:

  1. Detsamma!! Sååå kul att träffas. Det är så fascinerande att vissa människor bara klickar man med!! Så kul att träffa underbara Mini. Kom på at tjag glömt fråga en massa saker om nästa ET och om Mini mm. Men det var så kul att babbla om allt från barn till barnlöshet och jobb - + bloggar!! Nu har jag tom lyckats starta en.... ja bara starta en! Dessutom lyckats hitta var man ställer in användarnamn :-) Super på alla sätt. Välkomna till Västerås! Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där att det känns lite tomt när man inte ammar längre. Men skönt samtidigt att få ha sin kropp ifred på något vis. Kram

    SvaraRadera