Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 26 november 2012

Lite action

Imorse ruttnade jag på att vänta på mensen och mailade AVA.
Jag frågade om jag inte kunde få ta Provera (gulkroppshormon som man "styr" mensen med) så att mensen kan komma igång.
Jag fick svar nästan på en gång!
Jo, jag ska ta Provera (men jag tänker ta Primolut Nor för det är det jag har hemma) i 10 dagar så att mensen kommer igång några dagar efter avslutad kur. Tjohoooo!
Gissa om jag har räknat dagar nu? Hehee....

Insättning brukar alltid vara på dag 21 efter mensen har kommit. Med tanke på att det är jul och nyår och att jag har en gyntid den 2/1 så har jag därför räknat baklänges lite.
Om mensen kommer 5 dagar efter att jag slutat med Primoluten så blir det insättning fredag den 4/1. På ett ungefär. Det idealiska vore om det blev den 5/1, men av erfarenhet så vet jag att man aldrig ska lita på sin kropp när det kommer till sånt här. Inte om man har problem med just sånt i alla fall, hahahaa!
Men en gör så gott en kan. Så om jag nu vill ha mens den 15/12 och det ska vara 5 dagar efter Primoluten, så ska jag alltså börja knapra den 29/11. Det är nu på torsdag.
På torsdag börjar resan med andra ord. Tjohoo (igen)!

Kram

4 kommentarer:

  1. Tjooohooo! Så spännande! :] [och så blir jag lite avis.. jag vill också göra syskonförsök] :]
    Massa kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!
      Ja, kör på ni med! Vore kul med en följeslagare. ;o)

      Och så borde vi ses snart...

      KRAM

      Radera
  2. Spännande med syskonförsök! :) Håller såklart tummarna för er! Jag har tagit både Provera och Primolut eftersom jag inte har någon mens men de senaste gångerna har jag fått mensen mitt under kuren. Helskumt men kroppen lever verkligen sitt egna liv. Ta med det i beräkningen bara så det inte ställer till det OM det skulle bli så. Kram och stort Lycka Till med syskonförsöket!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack!
    Vad jobbigt med en sån strulmens! Fy, jag vill inte ha mens mitt i allt! Då funkar det inte med julen... Men jag får väl räkna med att julen ligger i farozonen helt enkelt.
    Hellre mens för tidigt än försent. För den 7/1 börjar jag jobba igen och då blir allt så mycket krångligare.

    KRAAAM

    SvaraRadera