Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 25 juni 2013

Det finns en flicka...

...jag känner henne inte. Inte hennes föräldrar heller.
Men jag kan hennes historia, för en vän till hennes familj har berättat den för mig.

Jag vet att det är en fantastisk liten tjej och en del kan nog reagera på att jag skriver i presens om henne, för den 24/6 i år förlorade hon, och hennes familj, kampen mot hjärntumör och metastaser. Trots cellgiftsbehandling.
Och när jag hör om hennes historia och kampen så gråter jag alltid. Det berör mig så ända in i hjärtat så jag kan inte göra annat än att skriva om henne i presens, nutid. För hon har liksom satt sig i mitt hjärta, och inte bara i mitt utan i många, så på något sätt så finns hon ju.
Hennes föräldrar har startat en insamling där pengarna går till Barncancerfonden.
Där på deras hemsida så finns en bild på den lilla, fina tjejen Olivia. Med en hjälm på huvudet ler hon snällt och lite kavat in i kameran. Men en hjälm räcker inte alltid mot faror...

Hjälp Olivia hjälpa, läs mer HÄR.

Det finns fler små tjejer och killar där ute.

Många kramar

1 kommentar:

  1. Ja, det finns på tok för många som drabbas av den äckelsjukdomen! Våra vänners dotter gick bort i januari, på sin 19-årsdag. Samma cancerform som tog hennes mamma 2010. Min svägerska fajtas just nu mot sin bröstcancer, samtidigt som hon försöker vara en så bra mamma som möjligt till 1-årige Vincent. En av våra bästa vänner har precis opererat bort en del av en hjärntumör, allt gick inte att ta bort och prognosen är allt annat än god...

    Mer, massor med pengar behövs till forskningen kring detta fruktansvärda! Både för barn och vuxna!

    Själva har vi en stående inbetalning till cancerfonden varje månad. En hundralapp vi klarar oss utan men som kan göra skillnad på liv och död för en människa!

    Kram

    SvaraRadera