Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 10 juni 2013

Gynbesöket

Äntligen! Nu känns det som om vi är på bana igen vad gäller ÄD.

Besöket hos Fru Gyn imorse visade en slemhinna på 6,7 mm och två folliklar/cystor. En cysta på 1,8 mm, på vänster sida (den dyker upp och försvinner varje cykel verkar det som) och en follikel på 8 mm på höger sida.

Fru Gyn höll med om mitt resonemang kring att ta Primolut och "städa" upp lite. Speciellt som AVA inte vill ha några cystor vid insättningen.
Jag fick också remiss till labbet dit jag tågade iväg direkt efter besöket för att ta blodprover för HIV, syfilis och hepatit B och C, men även östrogennivån (Fru Gyn tyckte att det var lika bra) så att AVA har allt inför behandlingen. 
Så fort jag får provsvaren så scannar jag allt (struntar i jobbets servrar som sparar allt) och skickar till AVA.
Och ikväll mailar jag slemhinnestatusen till dem.

Nu ska jag bara uppskatta när jag kan tänkas behöva mäta slemhinnan igen så att Fru Gun inte smiter på semester för tidigt, hihi.

Det här blir bra.

Kram

2 kommentarer:

  1. Ordning på allt, verkar det som! ;)

    Det är mycket att hålla reda på. Men det är ju stora och spännande saker....

    Kram kram

    SvaraRadera