Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 17 januari 2014

Äntligen x 2!

För det första: Igår började allt grävande inför vårt husbygge. Äntligen!

För det andra: WeRLabs öppnar nu upp för Göteborg! Den 10/2 öppnar möjligheten ta proverna i Göteborg. Beställer man innan den 10/2 så får man 150 kronor rabatt. Ange rabattkoden "Göteborg" för att få rabatten. Med andra ord; det går alltså att beställa prover redan nu och sedan ta dem den 10/2 eller senare.

Nu har jag skrivit så mycket om WeRLabs så ni kanske tror att jag jobbar för dem på något sätt. Det gör jag inte. Jag tycker bara att det är en strålande affärsidé, speciellt för oss som gör IVF/ÄD/ED utomlands. Jag vet inte hur många gånger jag stött på tjejer (inklusive jag själv) som behöver hjälp med att ta vissa prover för att läkare inte vill skriva en remiss. Äntligen finns det hjälp!
Och WeRLabs verkar också lyssna på oss kunder. Vi har mailat dem om vad vi vill ha och behöver och de lyssnar (både om vilka slags prover som kan tänkas behövas samt var deras tjänster för vår kundgrupp kan tänkas behövas). Mycket trevligt!

Vintriga kramar

5 kommentarer:

  1. De behövs i Skåne med….

    SvaraRadera
  2. Ja, de behövs lite överallt tycker jag! :-)
    Maila Rickard på WeRLabs och fråga honom om de jobbar på att komma till Skåne också.
    Om jag minns rätt så tror jag faktiskt att de siktar in sig på Lund också.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det bra att det finns men de är inte speciellt flexibla med sina paket om man vill ändra något. Känns sådär att betala flera hundra för prov man inte behöver för att man behöver ett prov i ett paket.

    SvaraRadera
  4. Det kan jag förstå, samtidigt så får vi nog inse att de inte kan ge individuella prover till alla som behöver, då blir det nog ohållbart att administrera och samtidigt hålla kostnaden nere.
    Många av proverna som finns i paketen kan dock vara bra extrainformation till kliniken (även om de inte ber om dessa prover) eftersom de hänger ihop med de andra proven i paketen.
    Men vill man ha bara ett enstaka prov och inte betala paketpriset så får man nog vända sig till någon annan.

    Min tanke med WeRLabs är att det är bra när man inte hittar någon läkare som är villig att bara skriva provremisser. Många läkare tar ju t.ex. 1000 kr för ETT prov... Då betalar jag hellre 1000 kronor för flera prover trots att jag inte behöver alla, och stödjer en företagare som gör något bra utan att medvetet skinna patienter på pengar.

    kram

    SvaraRadera
  5. Men vad bra! Glädjer mig verkligen att läsa att de öppnat o göteborg.. Nästan så man blir sugen på en till då juh! Men nej, jag tror inte min tjej vill släppa mammas tutte riktigt än.. Men skitbra! Bra att du mailade dem! :)

    SvaraRadera