Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 1 januari 2014

Nytt år, nya tider

God fortsättning på er!
Hoppas att jul och nyår har varit till belåtenhet. Själv har jag gjort det jag tycker om bäst; umgåtts och ätit. Det sistnämnda har det blivit lite väl mycket av så i år har jag avlagt två nyårslöften:

- Jag ska gå ner 10 kilo.
- Jag ska få en lyckad graviditet.

Mycket bra löften tycker jag.
Så... jag började året med en dunderfrukost och till lunch blev det bl.a. coca cola. Inte så bra början. Så är det när man inte har någon karaktär, hehehe. Men det går i alla fall att göra något åt det. Jag får skärpa mig helt enkelt.

Det andra jag har gjort för att infria mitt andra nyårslöfte var att gå in på WeRLabs och beställa de prover jag behöver inför våra nya ÄD-försök. Det gick väldans smidigt och jag kan tipsa om att under vecka 1 och 2 så får man hjärttestet gratis så jag passade på att beställa även det för både mig och Fina M.
Jag kan också meddela att jag framfört våra önskemål till Rickard om en spridning av WeRLabs tjänster ut till övriga landet. Eller, ja, i alla fall till några större städer ute i landet, så att det inte blir så lång resväg för de som desperat behöver hjälp med labbprover. Så nu hoppas jag att han kan expandera!

Nu ska vi också fylla i formulären vi fått från AVA. Det är info om mig, info om Fina M, önskemål om donatorn samt avtal som ska fyllas i och skrivas på. Sen är det bara att tuta och köra så snart vi har labbsvaren.
Förresten, när jag var i Riga sist så noterade jag att gamla AVA hade bytt logga. Uppenbarligen så tillhör den kliniken numer Fertinova (om ni klickar på länken måste jag be er att läsa fliknamnen noga... "Barnslöshet", lite komiskt i IVF-sammanhang, hihihi!).
Det kan vara en förklaring till att Dr Fodina m.fl. lämnade den kliniken. De kanske inte ville vara kvar. Men oavsett så gjorde de det på ett inte så snyggt sätt. Å andra sidan tycker jag att kliniken även borde meddela sina kunder om att de nu ingår hos Fertinova.
Bara lite tankar jag har kring allt det där. Det är alltid skönt att få en förklaring till sån turbulens som det blev. Men nu lämnar jag det bakom mig.

Jag ser fram emot 2014. Det kommer att bli ett bra år, det känner jag på mig.
Kärleken frodas. Husbygget blir klart. ÄD-försök kommer att lyckas. Nya jobbuppdrag rullar in. Träningen tas upp igen. Nya spännande kontakter kommer att knytas och gamla kontakter kommer att spira ytterligare.
Det känns bra. Jag har höga förväntningar och jag ser fram emot att de införlivas. Jag tror helt och fullt på det.

Och allra först; 2-årskalas för vår underbara, goa, härliga lilla Mini som tar världen med storm och gör den till sin egen. Precis som det ska vara. Älskade unge!

Nytt år, nya tider.

Kramar



3 kommentarer:

  1. Vad härligt allt låter, det ska bli underbart att få följa er på resan igen.

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Låter som det blir ett fantastiskt år =)

    SvaraRadera
  3. Åh en ny barnlöshetsblogg att läsa, har en lång cirkus bakom mig och vi får inte IVF förrän jag gått ner ca 30 kg ytterligare utöver de 35 jag redan gått ner.. :( Ska dock få testa pergotime med start nästa vecka! Kram

    SvaraRadera