Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 4 oktober 2010

Försök nr 2

Det blev som jag tänkte! Jippiii!

- Den 13/10 börjar jag med Primolut. En tablett 3 ggr/dag t.o.m. 22/10.
- Inväntar sen mensen och ringer AVA när den kommer så att de vet.
- På mensens första dag börjar jag med Progynon. En tablett 3 ggr/dag.
- Ca 12 dagar (5-8/11) senare gör jag VUL. Ringer AVA och meddelar tjockleken på slemhinnan. Är den ok så blir det FET några dagar senare. Typ, i mitten på november. Slutet på vecka 45 eller början på vecka 46.

Utan att jag frågade så föreslog läkaren att vi kanske skulle försöka med två embryon eftersom chanserna ökar något då. Dock poängterade hon risken med tvillingar. Eftersom vi vill öka chanserna så bestämde vi oss för att också ta riskerna som medföljer dessa. Alltså siktar vi på att sätta in två embryon den här gången.

Nu börjar nedräkningarna igen!! 8 dagar kvar till behandlingsstart.

Kraaaaam!

7 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni kunde köra igång på en gång.
    Jag följer nedräkningen ;)
    Ha en din dag
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Grattis eller vad man ska säga. Vad kul och lycka till kanske är bättre ordval :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt!!! Jag följer er och håller tummarna hårt. Tusen kramar från Tabasco

    SvaraRadera
  4. Hahahaa! Underbara kommentarer! Jag blir sååå glad!
    Tusen tack!

    Jag längtar så jag bli galen. Nästan. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att du får sätta igång så snart :). Håller tummarna! Jag tror på FET det var så jag lyckades. Kram Cookie!

    SvaraRadera
  6. Grattis till det :-)

    Men alltså... Jag fattar inte detta med behandling, för visst är det FET? Jag ska inte behandlas alls, utan kommer att följas med VUL och provtagning från cd 10 och sedan sätts embryona tillbaka 2 dagar efter min ägglossning, och först då börjar jag med vaggisar... Om jag fattat rätt då.

    Jag skulle tro att vi hamnar relativt tätt där i november, om bara mitt TSH har sjunkit till dess (även om det kanske blir med medicin då) så borde v 46 vara min vecka...

    SvaraRadera
  7. Ojdå... Felfelfel. Det var jag ovan.

    SvaraRadera