Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 12 december 2014

Omstart!

Jag blöder lite fortfarande men det är så lite att jag inte ens behöver något skydd. Det blir bara lite mörkrosa på toapappret. Så det känns helt ok nu alltihop.

Jag mailade kliniken och berättade om att allt såg bra ut och att jag just haft mens. Och så frågade jag när jag kan börja och att jag gärna gör en insättning en fredag eller måndag då jag ska vara ledig de dagarna i januari (åååh, jag ska bara hänga med Mini! Underbart!! Lyx.).
Jag har fått svar också. Jag börjar imorgon!! Det var vi nog inte så beredda på här hemma vill jag lova.
Då blir schemat så här:
- Pillerstart imorgon, 13/12; Progynon 2 mg, 3 gånger om dagen.
- Slemhinnekoll den 22/12; får inte glömma att ringa Fru Gyn på måndag och kolla om hon jobbar då!
- FET  den 5/1.

Jösses… Snabba puckar.

Önskar alla en lugn och fin Luciavaka. Själv firar jag med pepparkakor med cambozola och ett glas vin. Mini somnade kl 18 idag efter en kul men utmattande luciafirardag på dagis. Med sin fina pepparkaksklänning så klart eftersom pepparkakor är det bästa som finns.
Och snart somnar nog jag också. Det tar på krafterna att samla ork för nytt försök. Men det är det värt.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Åh hoppas hoppas!! Du är fantastisk som orkar köra ett sista försök;)) många lucia kramar från mig och Sally

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt går bra!

    Sex! Wow... Får jag L i säng före halv åtta oavsett dag är det bra :)

    SvaraRadera