Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 1 april 2013

Tredagars

Tredagarsfeber. Det är vad Mini har haft.
Imorse var hon så gott som feberfri men alla utslag på mage och rygg var kvar. Och den dåliga magen.
Nu hoppas vi att allt är normalt igen imorgon. För att vara hemma med ett barn som sitter som klistrad mot ens kropp är inte kul. För någon.
Idag var första dagen under hela påsken, som jag varot utomhus t.ex..
Mini har en "fas". Mammig och klänger och gnäller. Tar jag två steg ifrån henne så gnälls det på en gång och att försöka få ner henne från min famn går inte. Hon klamrar sig krampaktigt kvar.
Kombinerat med sjuka är det inget hit vill jag lova, så inget solnjutande för min del. Mest snor och febervarm, gnällig tjej. Trist!
Men vi har överlevt och gosat massor och lärt oss att rita med färger och gå.
Alltid något.

Jag har också fått ett knasigt och ofullständigt svar från AVA. Eftersom jag inte orkar (så less på att hålla på med allt trixande och nu känns det som att vi kan ta mer kostnader) så ska jag fråga vad det kostar att ta proverna hos dem. Är det överkomligt så kör vi på det istället.
Jag har ingen lust att sitta och försöka få tag på Fru Gyn och maila AVA jämt.
Det vore så skönt att bara få bli gravid. Inte så konstigt att jag blir lite avis, på de som bara får till det, ibland...
Kan låta gnälligt men så känns det.

Kram

1 kommentar:

  1. Ibland behövs det gnällas på världen och universum.

    Har hon lärt sig gå! Duktiga Mini! Trots famnberoendet. Hoppas hon kryar på sig. Humöret känner jag igen...

    SvaraRadera