Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 12 augusti 2015

35x2

Idag rullar jag in i vecka 35 samtidigt som det är 35 dagar kvar till Liten kommer ut, och det firades med ett bm-besök.
Som vanligt såg allt toppen ut och jag påpekade att det känns som om Liten ligger med rumpan neråt och på tvärsen.
När jag lade mig på britsen så utbrast bm:
"Ja, det ser jag verkligen!"
Magen är stor i sidled och bakåt konstaterade vi.
Och rumpan pekar nedåt men inget vändningsförsök kommer att göras eftersom det inte är nödvändigt vid snitt.

Jag har börjat Googla på amning (åh, detta känsliga ämne!) och tänka på blöjor. Omställning.
Och framförallt har jag börjat med att rensa i mailen och datorn på jobbet. Stooort!

Kram

9 kommentarer:

  1. Du kanske berättat det förut men varför ska du snittas? Mvh Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, jag har inte berättat eftersom det känns lite personligt och jag vill undvika en del diskussioner som jag är övertygad skulle uppstå om jag berättade.
      Det är egentligen inga konstigheter. Det var min kloka bm som tog upp ämnet och jag valde att gå på hennes linje. Det känns som ett bra beslut. :-)

      Kram

      Radera
  2. Tänker på dig. Ofta! Ibland är det svårt att stå bredvid när någon får barn. Så är det inte här! Jag gläds med er!!! Väntar och längtar. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, tack snälla! Det betyder massor för jag vet hur det kan kännas.
      Jag tänker en hel del på dig också och följer dig så klart.
      Många kramar!

      Radera
  3. Snart i mål! ☺ (och jag också!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, heja, heja oss!!!
      Hoppas att allt går bra för dig.

      Kram

      Radera
    2. Jodå. Förutom sömnlösa nätter pga foglossning. Och så har jag skitmycket sammandragningar hela tiden och dåligt tålamod pga smärtan i bäcken och ryggen så jag känner mig som världens sämsta morsa för tillfället. Men annars så! ;)
      Nu har nedräkningen börjat på riktigt. ❤

      Radera
  4. Ämnet amning är inte mer känsligt än du tillåter det att bli. Har två barn och har flaskmatat båda. Det har gått alldeles strålande. Ingen har haft några synpunkter, eftersom ingen har tillåtits ha några synpunkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det är det jag menar. Alla gör som de själva vill!
      Och ändå tycks det så mycket överallt. För mig är det inget att diskutera eftersom det är så individuellt och ytterst privat.
      Allas val och leverne måste faktiskt få accepteras.

      Kram

      Radera