Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 4 augusti 2015

Lugnet

Det värsta är äntligen över. Nu har vi fått gräset på plats och det är bara lite målning kvar. Äntligen bebisfokus!
Vi har köpt garderob och byråer, lite inredning till Litens rum och vi har fixat klart tvättstugan. Det sistnämnda var jag lite stressad över eftersom vi kommer att vara stationerade där inne en hel del framöver... Men nu är det klart!

Magen växer och helt plötsligt kunde jag inte ha en topp jag hade för någon vecka sedan. Knas! Jag har nästan inget att ha på mig längre och nu vill jag inte köpa nytt om det inte är absolut nödvändigt. 
Det är bara 43 dagar kvar! Och fr.o.m. nästa vecka jobbar jag bara 60%. Vilken lyx! Jag ska sova massor, göra fint i Litens rum och sortera lite kläder. Njuta lugnet innan stormen, hihi!

Jag är fortfarande väldigt hormonell men känner mig generellt lyckligare nu. Det är varmt välkommet, må jag säga. 
Mina handleder gör lite ont men inte i närheten av hur det var sist, så jag använder inte handledsstöd. Inte ännu i alla fall.
Idag kände jag även av stickningar i höfterna. Jag undrar om det är lite foglossning? Jag vet inte riktigt hur det känns så det är svårt att avgöra. Men det gör inte ont just nu. Bara svaga ilningar eller stickningar.

Nu ska jag njuta stunden lite och sen är det läggdags för mig och Mini. 
Ja, jag är trött av mig fortfarande...hahahaa!

Kram på er

6 kommentarer:

  1. Jag vet inte vilken storlek du har men jag har en massa mammakläder kvar om du vill komma o kika.

    Lite bebiskläder o annat oxå ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så snällt!
      Jag avvaktar lite till och ser hur pass jag växer på mig. Kanske får jag panik och då hör jag absolut av mig! :-D

      Kramar

      Radera
  2. Hurra för att det är klart! Och du har nog inte foglossningar. Det känns inte alls sådär. Det är mer en konstant molande smärta, alternativt skärande om man gör fel. Det du beskriver låter som när bebis klämmer ner huvudet i bäckenet och klämmer nerver =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaah, tack!
      Vad skönt med en beskrivning. :-) Jag har ju liksom ingen aning, hahahaa!

      Kramar!

      Radera
  3. Åh så skönt att tvättstugan är klar! Det står på min önskelista...men då lär jag bygga ut huset först haha.
    Här blir det istället rumsbygge åt Trean. Och idag fick jag besked att snickaren är sjuk och inte kan ta på sig jobbet...och vi som just idag röjt ur HEEELA vinden in på Treans nuvarande rum. Haha. Men det löser sig nog :-) Ingen stress :-)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med bebisfokus. Hoppas ni får njuta och ta in stunden ;)

    SvaraRadera