Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 8 april 2014

Dag 14 - Minuslunken

Jodå, ett minus idag igen. Suck.
Jag har två tester kvar från Testlagret (köpte ett 10-pack) så jag kör slut på dem.
Kliniken svarade att jag borde ta i alla fall ett blodtest för att utesluta graviditet. Jag vet inte, jag. Jag menar, syns inga hcg-nivåer på dag 14 med blastocyster så är det nog ingen vidare lyckad graviditet som väntar ändå. Det kommer inte att bli något, det är jag säker på. Nu vill jag bara blöda ut allt och gå framåt. 
Jag har ett nytt, roligt jobb, husbygget behöver lite jävlaranamma (vad ÄR det med hantverkare egentligen?! Tror de att man är tappad bakom en vagn bara för att man inte gör byggandet själv? Spån.) och jag behöver träna och ta ett glas vin i helgen.
I juli, då kör vi FET om inte mensen dyker upp för tidigt igen.

Att det ska vara så förbaskat svårt att bli gravid! 

Kramar

3 kommentarer:

  1. Du är stark....

    Vill bara skicka en KRAM till dig/er.

    När jag har haft det som tuffast, sa jag alltid: "Det är bara att lägga sig ner och bryta ihop - sen får jag resa på mig och komma igen."
    Det är rätt klokt att tänka så. Då är det nämligen tillåtet att bryta ihop lite då och då, när man behöver det. Bara man vet att man inte får stanna "där nere", utan måste upp och kämpa igen!!

    Så, kämpa på!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att tycka det är tufft just nu. Jag är 41 år och har idag fått konststerad ofostrig grav när jag själv trodde jag var i v 8. Lite grav symptom denna gång så dock lite förvarnad. Står nu i valet att vänta ut en blödning eller ta tabletter o påskynda...vet inte om jag orkar vänta ut det denna gång (3:e gången detta inträffar)...ville bara skrivs att du är inte ensam om att tycka det är tufft just nu. Styrkekram till oss båda !

    SvaraRadera