Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 25 augusti 2012

Lite kuligt en lördagkväll

Åsså en lista för att det är så attans kul ibland. Snodd av Miss Baglady!


1. Var är din mobiltelefon?
På vardagsrumsbordet, ca 50 cm ifrån mig..

2. Var är din andra hälft?
På andra sidan vardagsrumsbordet, halvliggandes i soffan.

3. Ditt hår?
Mitt hår är ta mig f-n inte värt en enda kommentar. Egentligen. Men det lossnar fortfarande efter graviditeten och har aldrig varit så tunt och fult och slitet som det är nu. Det är galet fult.

4. Ditt humör?
Riktigt bra. Har tagit ett glas vin och vill nog ta ett till. Kul att synda så här en lördag.

5. Din dagsplan?
Tänkte åka och titta på elefanter i Stora Skuggan med Mini men hon valde att lägga sig ner och sova istället. Länge. Så det bidde en lunch-middag hos en släkting istället. Väl hemma så somnade hon igen så jag tog ett glas vin och bloggade medan maken glor på en dålig film från 80-talet.

6. Det bästa du vet?
Att gosa in mig med näsan i Minis nacke och pussa henne tills hon kiknar av skratt. Men jag gillar även pasta med riktigt god köttfärssås och ett glas rött till det. I gott sällskap.

7. Din dröm i natt?
Hmmm, jag drömde något men kommer inte ihåg vad....

8. Ditt livsmål?
42

9. Rummet du är i?
Vardagsrum. Bombnedslag. Vi inreder förrådet och en del prylar har hamnat i vardagsrummet tills det blir helt klart. Inte kul. Inte alls... Prylarna, á la borrmaskin, matchar inte leksakerna på golvet.

10. Din hobby?
Mini? Fanjagärenmisärsominteharenhobby.....

11. Din skräck?
Libero Baby Wash. Den tvättade rent min kompis sons bebiskläder till ultravita när hon var på landet och inte hade tvättmedel med sig. Efter det tvättade hon rent bilens fälgar till skinande metallic-rena med samma medel... Aldrig mer Libero Baby Wash här hemma, säger jag bara.

12. Var vill du vara om sex år?
I det där huset som min man just har pratat om på ett ställe som är på landet men ändå hyfsat nära stan. Tänk, han vill också dit!

13. Var var du igår kväll?
Jag var hemma och försökte natta en Mini som för första gången på flera månader inte ville sova alls. Fredagarna ser annorlunda ut numer...

14. Vad är du inte?
Ego. Elak. Snål.

15. En sak du önskar dig?
700 miljoner dollar. Typ.

16. Var växte du upp?
En norrförort till Stockholm och i självaste Stockholm.

17. Det senaste du gjorde?
Läste bloggar och hällde upp det där andra glaset vin.

18. Dina kläder?
Slitna jeansshorts och ljuuuuus-baby-rosa t-shirt.

19. Din tv?
Northern Star, ett märke som blev uppköpt och eftersom jag tagit sönder fjärrkontrollen så går det inte att uppbringa en ny. En såndäringa mulitkontroll funkar inte för märket på tv:n är så ovanligt. Men den är platt. Om man räknar "platt-tv" som platt när "platt-tv" kom till världen. Typ, 20 cm platt... Ja, jag önskar att den går sönder vilken dag som helst. Och det gör den. Den piper även om min man inte vill erkänna att han hör det. Hmmm, känsligt ämne det här med tv:n märker jag....

20. Ditt/dina husdjur?
Nä. Aldrig mer.

21. Din dator?
Ett äpple.

22. Din bästa ägodel?

Mitt äpple.

23. Saknar någon?
Ja. Min mamma som dog 1993.

24. Din bil?
Peugeot.

25. Något du inte har på dig?
Foppatofflor. Aldrig.

26. Favoritaffär?
Coop. För de har rosa papperskassar.

27. Din sommar?

Kul!! Med massor av kärlek.

28. Älskar någon?
Ja. Mini och Fina M.

29. Favoritfärg?
Alla, typ. Jag gillar färgglatt men om jag måste välja så blir det nog rött. Och gult. Och rosa. Och lila.

30. När skrattade du senast?
Idag när Mini babblade som bäst.

31. När grät du senast?

Kommer inte ihåg men det första som dyker upp är ett tillfälle för tre månader sedan när insikten att min mamma inte får träffa Mini sköljde över mig samtidigt som Mini och jag tittade på fotografiet av henne. Det fick mig att bli så ledsen att jag fick be Fina M att ta över Mini så att jag fick gråta klart. Det var smärtsamt. Saknad, kärlek och moderskänslor i ett och samma andetag. Tungt! Men överkomligt väldigt fort. Livet går vidare. Alltid.


Kul frågelista!!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Fantastiska texter som berör och gör mig så glad. Sökt efter ett sammanhang, och nu inser jag att det finns nära. Jag/vi fick en dotter med hjälp av äggdonation i Riga. Hon är född i maj. Vill gärna ha kontakt.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Och stort grattis till dottern!:o)
    Maila mig gääärna.

    Kram

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHA - "Coop, för de har rosa kassar" - jag handlar också där av just samma orsak :-) Kram

    SvaraRadera