Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 28 juli 2014

Fint trots

- Titta mamma! Ett TROLLSPÖ!, utbrister Mini inne på Åhléns.
På en sekund har hon fått det i handen.
- Hokus pokus fillijokus!, ropar hon när hon glatt viftar med spöt om och om igen.
Vi ger vika och säger att vi köper trollspöt. Vi har ju trots allt en liten trollkarl i familjen nu. 
- Nämen så nääääpet, har vi minsann en liten prinsessa hos oss?, säger kassörskan när hon ger spöt till Mini efter att vi betalat det.
- NÄ!!, säger Mini gällt och blänger på tjejen i kassan. Jag är faktiskt TROLLKARL!

Och så trollade hon bort alla fördomar i världen... Typ.
Min tjej.

Kram

5 kommentarer:

  1. Haha en dam som vet vad hon vill.Det bådar gott inför framtiden :D

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur!?
    Hon är väääldigt målmedveten. Jag ser det som en styrka, även när hon inte vill samma sak som jag... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kom på en sak till som är lite rolig...
    Hon är aldrig prinsessa när hon leker. Hon är drottning! Hahaha!
    Och så ska hon bli sjöman när hon blir stor, för de dyker (hon har lärt sig att dyka den här sommaren. Så gott det går med simpuffar.)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Heja Mini!!! ❤️
    Jag kräks på alla fördomar.
    Som när sonen har rosa eller klänning, det blir ramaskri! Ja, om inte mannen klätt honom, för då är det ok. Såklart.
    Jag känner hopp igen när jag läser om barn som Mini!
    Då glömmer jag alla annonser jag svarat på å fått svaret "nä, har du en pojke? Det här är flickkläder jag säljer" :(
    You go Mini! :) ❤️ /Jess

    SvaraRadera