Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 31 juli 2014

Beroende?

Imorgon skulle vi ha träffat goda vänner men Mini har lyckats få en ögoninfektion (ska aldrig mer besöka lekrum i köpcentrum... en enda stor smitthärd!) och feber så vi fick snällt ställa in.
När vi pratade med dem i telefonen så pratade vi om deras relativt små bebisar. Tvillingar.
Då högg det till i "barntarmen". Jag vill igen. Bara ett till försök.
Har jag blivit beroende? KAN jag ens ge upp detta med fler barn? Det borde jag kunna för jag är inte avgrundsledsen längre. Det gör mig inget om det inte blir fler barn, men åååh, vad mysigt det skulle vara! Längtan finns kvar med andra ord.

AVA har sagt att de vill att jag gör en hydroskopi innan nästa försök. Jag har pratat med en kompis som gjort det och säger att det inte känns så mycket. Man är ju sövd. Det visste jag inte! Då känns det inte lika hemskt. För nuförtiden har jag blivit så känslig inne i hela underlivet och nedermagen att varje liten undersökning är en plåga. Det gör på riktigt ganska ont i mig när jag genomgår ett vanligt VUL. Jag vet inte varför det är så och jag är inte gnällig alls av mig när det kommer till sånt, men min Fru Gyn hävdar att det kan bli så om man har lite traumatiska upplevelser kring allt som har med sånt här att göra. Hon tycker inte alls att det är konstigt att jag blivit så känslig.
Nähä. Men hursom, det känns lättare att göra hydroskopi om jag får vara sövd. Annars skulle jag nog spy av smärta.
Nästa vecka ska jag nog ringa och kolla med Fru Gyn. Jag känner ingen brådska, men om vi nu ska köra på igen så vill jag inte heller dra ut på det. Snarare få det överstökat så fort som möjligt.
Men vi måste tänka lite till. Fundera. Bolla. Känna efter bara lite till.

Kram

6 kommentarer:

  1. Stackars er lilla tjej. Det som kliar så hemskt. Hoppas hon blir bra snart.
    Känner som du att när man ser och hör talas om barn och alldeles särskilt bebisar så känns det i barntarmen trots att det aldrig kommer att bli fler barn. Det är så underbart att vara gravid. På´t igen bara:-), hoppas allt ser bra ut sen vid undersökningen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Knappast har du blivit beroende av försöken, med tanke på hur jobbiga de på alla sätt är. Däremot vet du ju nu in facto vad resultatet kan bli och inte är det konstigt att du önskar ytterligare ett sådant resultat. Det är bara man själv som kan veta om/när det är dags att sluta försöka. Lita på dig själv och de dina i beslutet så är det det som är rätt. Och jag lovar att tummar hålles hårt om det blir ett till.

    Varma kramar!

    SvaraRadera
  3. Hanna, det är när de går in vaginalt i livmodern med en kamera och kikar runt lite (aj, bara jag tänker på det!)

    Lena och ahns,
    Tack snälla goa människor! Ni anar inte (eller så gör ni det!) hur det värmer i mitt hjärta av era ord!
    Åh, nu blev jag lite peppad! Tack!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hysteroskopi. Ok då är jag med. Hydero är när man sprutar vatten genom äggledarna.)
    Det är ju en op. Liten men ja. Gör ofta lite ont efter.
    Gjort en del såna. Tycker du ska göra som du känner.
    Tror inte du är beroende.

    Bra att de vill ha dig kollad. Man ska välja som man känner.
    Följ Vad du vill. Man ångrar Bara sånt man inte gör. .

    kram

    SvaraRadera
  5. Ah! Så ska det vara, ja!
    Sorry, det är hysteroskopi de vill att jag ska göra.

    Kram

    SvaraRadera