Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 14 juli 2014

Ruvardag 1

Nu är jag "fertiliserad"! Tjohooo!

Naturligtvis fick jag vänta (som vanligt) i ca 45 minuter innan jag fick komma in. Det gör mig inget att jag får vänta så länge, jag har inga andra planer när jag är här ändå.
Dr Fodina såg på mig med allvarliga ögon. Hon är otroligt bekymrad över att det inte fungerade sist. Det mest perfekta embryot hon sett på länge och det fäste inte. Bekymmer. Hon ansåg att hon nästan lovat att det skulle fungera så det är klart att hon inte kände sig så glad.
Hon ville ta några blodprover och det är klart att hon fick. Och så pratade vi mediciner och framtid en stund. Jag sa att det här nog blir sista gången för min del. Så känns det rent mentalt i alla fall. Hon förstod så klart.

Så blev det dags. Jag förklarade att alla behandlingar gjort mig otroligt känslig i hela nedermagen. Hon var jätteförsiktig och det gjorde bara lite ont. Eller ömmade, snarare. Det är helt otroligt hur känslig jag blivit. Jag känner minsta rörelse där inne och ibland gör det väldigt ont. Det är lite märkligt faktiskt.
Men två fina små embryon satte hon dit. Mitt i slemhinnan där de ska bo och gotta sig, hihi!
Efter insättningen fick jag glukosdropp och sedvanlig vila. Jag somnade och njöt av den sovstunden till fullo.

Efteråt fick jag lite mediciner och schema som jag ska ta dem på:

- Progynon, 2 mg, 3 gånger om dagen
- Utrogest, 100 mg, 2 tabletter oralt kl 8:00, 2 tabletter oralt kl 16:00 och 4 tabletter vag kl 22:00
- Prednisolon, 5 mg, en gång om dagen kl 22:00
- Hjertomagnyl (blodförtunnande), 75 mg, en gång per dag i 5 dagar, sen en gång varannan dag
- Folsyra, 1000 mg, en gång per dag
- Omega3, en gång per dag
- D-vitamindroppar, 4 droppar, en gång per dag
- MgB6 (magnesium och B6-vitamin), 2 tabletter en gång per dag

Jag ska ta blodprov (Hcg och Progesteron) den 28/7 samt den 30/7.
Och går allt vägen så ska jag göra ultraljud den 18/8.

Ja, just det; hon använde "embryo glue" också. Funkar det verkligen? Jo, det måste det göra.
Nu SKA det här för sjutton gubbar fungera!

Kramar


9 kommentarer:

  1. Jag är med och håller alla tummar! För övrigt Wilda Matildha så tänker jag ofta på dig när jag är i mitt nya hem - en kommentar du lämnade på min sida har för alltid etsat sig kvar... Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Och skönt att du äntligen har ett nytt fint hem. :-) Jag läser även om jag inte kommenterar.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Oh. Så spännande! Denna gång kommer det absolut gå vägen! Håller tummar o tassar för er ❤️

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Jag är allt lite nervös tror jag… :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Håller såklart tummarna hårt hårt!

    SvaraRadera
  6. Heja dig nu SKA det bara fungera följer dig jag med och håller tummarna stenhårt!Lycka till och kram från mig!

    SvaraRadera
  7. Heja heja! Nu håller vi tummar och tår! ♡

    SvaraRadera
  8. Nu håller jag tummar och tår så hårt det bara går!

    SvaraRadera
  9. Tack allihop!
    Tummarna behövs! 😊

    Kramar

    SvaraRadera