Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 26 mars 2014

Dag 1 - Insättning

Äntligen tillbaka på hotellrummet. Jag tänkte gå på stan en sväng men orkar inte. Jag vill hellre se på tv och läsa tidningar så det får bli så. Bara bra att vila lite också.
Jag hade tid kl 15:30 (trodde att det var 15:40 men jag kom tidigt ändå) men träffade inte dr. Fodina förrän kl 16:15. Det gör inte så mycket, jag hade ändå inte bråttom. Och de hade norska och svenska veckotidningar på väntrumsbordet.

Det fanns hela 8 (!) fina blastocyster kvar. Som dr. Fodina sa: " We just need ONE and this result is extraordinary as they all are in perfect conditions!". Sju stycken till frysen.
Nöjd Wilda med stooort leende på läpparna.
Hon rekommenderade att bara sätta in en för chanserna att det blir något är så höga.
Stort leende igen! En fick det bli. Och hon satte den perfekt, mitt i slemhinnan. Nu räknar jag med att den fäster imorgon. Typ. Eller inatt.



Efter insättningen fick jag ligga och vila och efter ca 5 minuter kom en sköterska in och satte dropp på mig. Jag hade ingen aning om att jag skulle få det, men det skulle jag visst. Det var glukos och c-vitamin. Godis för embryon, sade hon. Det låter bra! Och ofarligt är det ju också så jag lät mig pumpas.
Jag som även åt massor av godis på planet... Om embryot inte stannar kvar där inne nu så vore det märkligt.


Den lilla vita pricken i det grå området som är i det mörka området.. Där!

Jag har också fått all medicinering jag vill ha. Här är en lista (mest för mitt eget minnes skull kanske):

- Progynon/Estrofem, 2 mg, 1 pill 3 times per day
- Utrogest, 100 mg, 2 pills 2 times per day
- Progesteron, 400 mg, 1 pill 1 time per day (or 4 pills of Utrogest)
- Prednisolon, 5 mg, 2 pills 1 time per day in the evening till 1/4, from 2/4 1 pill 1 time per day
- Fragmin 0,3 ml injections 1 time per day
- Folic acid 1000 microgram per day

Och så ska jag ta blodprov (Hcg och progesteron) den 8/4 och den 10/4.
Ultraljud den 29/4.

Om allt går vägen....

Kram

10 kommentarer:

  1. Hej Wilda. Stort grattis till embryo skörden. Valde ni en treatment package?

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Vi har sagt vad vi vilke ha och utifrån det har vi fått priset. Jag gissar att de tagit ett paketpris och även lagt till för blasto-odling. Min man har fakturan som jag inte sett ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Säger detsamma till dig!! Just High Five tillbaka!!

    SvaraRadera
  4. Hurra! Vilka goda nyheter!

    SvaraRadera
  5. Det låter som ett vinnande koncept! Fick också rådet att endast sätta in en och sen dropp. Och det funkade ju :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt, äntligen! Nu ska det bli ett litet syskon till mini!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  7. Lycka till nu banne mig ska det fungera allt verkar vara toppen ju!Följer dig spänt som vanligt du är/var ju min förebild och fick mig att våga-mina tvillingflickor är redan hela 4 månader nu!

    SvaraRadera
  8. Tack alla!!
    Jag blir så himlans glad för era hälsningar och glada tillrop. Verkligen

    SvaraRadera
  9. Hej
    Blastocysten ser jättefin ut!
    All lycka till nu!

    SvaraRadera