Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 28 mars 2014

Dag 3 - Analyserandet...

Jahapp. Det är bara att erkänna att analyserandet har börjat. Och googlandet. 
Redan nu, på dag 3! Hahahaa!
Men nu har jag faktiskt googlat att blastocyster fäster bara någon dag efter insättningen. Minsann! Jag tyckte att jag kände att det ilade till i torsdags morse...
Och inatt har jag sovit tungt och drömt massor. Verkliga men bisarra drömmar.
Och jag inbillar mig att jag har vätskebrist för att pinopoderna (eller vad de nu heter...) suuuger upp all vätska i hela kroppen. För det har jag också googlat.
Men det är också allt i symptomväg... Lite önsketänkande och inbillning blandat med Google.
Det vore märkligt om jag kände något redan tror jag. Bäst att bara bida min tid och ta det lugnt. Så lugnt det nu går.

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Åh, det är så spännande! För två timmar sedan fick jag tillbaks två donerade befruktade ägg. Jag gör min behandling i Sverige. Detta är min första insättning någonsin, har inte varit kandidat för "vanlig" ivf. Än så länge känner jag mig lugn, försöker att inte tänka på det allt för mycket. Och jag försöker tänka positivt och känna mig glad. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Åååh, vad spännande!
    Jag håller tummarna för dig. Hoppas att det går vägen!
    Kram

    SvaraRadera