Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 26 maj 2012

Det var den dagen

Så går dagen mot sitt slut i den här familjen. Mini har gått till sängs och jag ska laga lite mat till mig och Fina M.
Hela dagen har jag bakat och lagat mat inför Minis namnkalas nästa helg. Egentligen hade vi tänkt att ha kalaset den här helgen men alla kompisars barn är galna i Melodifestivalen så vi flyttade fram det en vecka. Synd. Det hade varit kul att ha namnkalaset just idag, på Ofrivilligt Barnlösas Dag. Lite symbolik, liksom.
Det blev inte så men vilket bra sätt att hylla den här dagen. En overklig känsla att få ordna något fint för sitt eget barn på en dag som betyder mycket för mig. Det var en bra dag med andra ord.

TIll maten blir det ett glas vin och kramar. På något sätt känns den här dagen större och viktigare än att jag för första gången får fira Mors Dag imorgon. Märkligt. Men bra.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar