Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 8 mars 2013

Bubbel

Åååh, jag hann!
Ville gärna skriva något så här på internationella kvinnodagen. Den känns viktig för mig. Det är något med systerskap på något sätt. Jag tänker på alla kvinnor jag vill hjälpa men som jag inte når till. Tänk om jag kunde rädda världen, liksom. I alla fall alla kvinnor och barn.
Alla har t.ex. inte en Fin M. En del kanske har en Dum B som slåss.
Mina tankar till alla kvinnor där ute idag.

Nåväl, dagen till ära så har vi äntligen sålt huset. Så. Jävla. Skönt.
Det gick för ett rekordpris och t.o.m. mäklaren var lite tagen av det höga budet. Najs.
Så det blev finbubbel till middagen.
Och Fina M var i chocktillstånd, hahaha! Eller... Det var vi nog båda två.
-"Alltså, nu är huset sålt? De kan inte hoppa av?", frågade han precis som om han inte visste vad som just hänt. Men det vet han.
Och sen drömde jag mig bort bland tjusiga stenbänkar i kök och pool på tomten och en massa annan lyx. Vi får se vad som kan bli verklighet vid husbygget....

Imorgon är det Minis sista babysimdag och det ser jag fram emot. Fram till för bara någon gång sedan så har hon klamrat sig fast på mig hela tiden. Hon har haft kul men tyckt att det är lite småläskigt. Hon VILL göra saker men jag ska vara där hela tiden och ibland vill hon bara mysa i det varma vattnet.
Men sist vi var där, då! Allt lossnade och hon kastade sig ut i vattnet! Hon försökte simma, hon plaskade, hon tjöt, hon dök massor av gånger och hon ville inte gå upp ur vattnet när det var slut.
Så det blir nog kul imorgon.

Kram till alla kvinnor där ute!

5 kommentarer:

  1. Grattis till försäljningen!
    Härligt med babysim. Vi gick aldrig på det, och det ångrar jag nu...
    Men vi har varit och badat i varma bassängen, och O tyckte inte om det...
    Nu älskar han vatten, så jag hoppas vi kan vara vid sjön mycket i sommar.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis till husförsäljningen, och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Jädrar i min låda! Grattis till toppbud!
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Internationella Kvinnodagen ÄR viktigt och något vi - ALLA - måste lyfta :)

    Grattis till budet :)
    Kram

    SvaraRadera