Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 12 mars 2013

Spinner

Det händer så mycket. Min ork finns inte riktigt. Eller, jo, den finns nog men jag tar mig inte tiden att hitta den.
Det berömda ekorrhjulet har fångat mig och all min tid går åt till att stoppa det och gå min egen väg som vanligt, istället. Men det är svårt.

Det är med en bit sorg i hjärtat jag säger hej då till Mini varje morgon. Vetskapen att jag inte får umgås med henne på heltid igen är lite svårt att hantera ibland. Visst, helt överkomligt, men ändå, ett litet hjärtbett när jag tänker på det. Aldrig mer Mini och jag på heltid dag efter dag igen. Men jag njöt av varje sekund det varade i alla fall!

Och så åker jag till jobbet och det blir mer och mer att göra. Som egen och konsult känns det toppen. Ända till idag då kunden har ändrat sina planer och jag blir ganska hårt drabbad förmodligen. Uppdraget slutar tidigare än väntat. Jobbigt!
Nu måste jag förmodligen jaga nytt uppdrag och det är tidskrävande... Jag måste ju jobba hos kunden på dagarna. Så jag jagar tid.

Och så leta boende. Och söka bygglov. Och ringa hustillverkaren. Och planera hela året framför oss.

Vi andas och försöker ta en sak i taget men för mig är det tungt. Allt spinner och jag hinner inte ikapp. Jag känner mig splittrad.

Måste. Ta. Det. Lugnt.

Kram

2 kommentarer:

  1. Ojoj kära du! Det är mycket på en gång...

    Lycka till med allt och glöm inte andas!!

    Kram
    Jagvilljagkan

    SvaraRadera
  2. Det är tur att tiden går så fort när det är sådär mycket. Vips är det senare och lite lugnare.

    SvaraRadera