Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 5 mars 2013

Jag lever!

Åh, det värmer när någon frågar efter bloggandet! Tack, Em!

Nej, jag har inte slutat att blogga. Det har bara blivit ett ofrivilligt uppehåll. Det är mycket nu...

Mini växer och frodas. Hon hittar på egna lekar, hon busar och spelar oss spratt. Helt otroligt. Häromdan så kröp jag före henne in i ett rum. Hon skulle jaga mig. När jag kom in i det andra rummet hörde jag hur hon stannade upp och blev tyst bakom dörrhörnet, så jag vände mig om men såg henne inte.
"Mini?"
Jag lutade mig fram runt hörnet för att se henne. Där stod hon på alla fyra och tittade på mig pillemariskt och började tokskratta. Hon lurade mig. Kul!

Och så har vi packat, stuvat och städat inför fotograferingen. Dagen efter att huset kom ut på nätet så blev det rusning efter extravisningar. Kul det med! Men ack vad det krånglade till det... Det är omöjligt att hålla ett hus i visningsbart skick med Mini i huset. Så vi har fått göra mycket i omgångar. Igår var första extravisningen och idag blir det tre till... Phu!
Fina M får slita hårt för jag har tokmycket på jobbet. Inte många minuter till annat.

Jo, vi måste ordna ett temporärt boende också, vilket tar lite tid att leta upp. Från maj t.o.m. juli har vi inget boende. Det känns så där men vi har några krokar ute. Får se om det kan bli något.
Är det någon som läser bloggen och har något att hyra ut för en rimlig summa så hör gärna av er! Hus, lägenhet, sommarhus...

Vi har också besökt tre dagis i vår nya kommun. Turligt nog så är det en liten årskull, 2012:orna, i den kommunen vilket betyder att vi verkligen kan välja var Mini ska tillbringa sina dagar. Härligt! Vi har fastnat för ett dagis med hemtrevlig atmosfär, personal som jobbat där i hundra år och där de verkligen SER barnen. Barnens villkor. Me like.

Och så har jag äntligen blivit egen igen. Jobbar som konsult på heltid så jag försöker att planera det lite också och måste uppdatera mitt cv och träffa kontakter. När nu det ska hinnas med...

Så igår kom vi på att vi vill försöka med syskon redan kommande mens. Why not?, liksom. Så nu ska jag börja maila med AVA igen. Vi har fem kvar i frysen (eller var det fyra? Har ingen koll längre, allt handlar om flytt och husbygge just nu).

Jag somnar kl 20 varje kväll. Tillsammans med Mini. Hon har dessutom haft den lilla egenheten att vakna kl 5 istället för kl 6 den senaste tiden. En timmes mindre sömn på morgonen är förödande för min energinivå. Jag är helt slut på kvällen... Så bloggandet får lida lite just nu men jag ska försöka att skärpa mig för jag har så mycket jag vill skriva om!
SMER t.ex.. Deras tankar kring etik och hjälp att få barn. Jag har läst deras rapport (länkar när jag är vid en dator) och självklart vill jag vädra mina åsikter lite, hihi!
Det mesta de yttrat sig om är positivt i alla fall. Skönt! Men, som sagt, jag lär väl skriva mer om det i ett annat inlägg.

Så jag lever för fullt! Och ska försöka blogga lite mer frekvent. Lovar!

Kramar till alla som vill ha och behöver

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra från dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Skönt å höra! Gissade att du hade fullt upp. Herregud, det här med att flytta är ingen lek..

    Kram

    SvaraRadera
  3. :) Åh så fint att höra! <3

    /Em

    SvaraRadera
  4. Härligt att få en uppdatering <3//L

    SvaraRadera