Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 20 april 2015

Kuligt

Gravidfaktum:
- Tokvarma fötter. Jag avliiiider! Kommer att få börja med nätta sandaler eller fliflops vilken dag som helst om jag ska överleva...
- Minnesförlust. Jag minns ta mig tusan ingenting! Att Fina M får påminna mig om saker och händelser får t.o.m. honom att tappa hakan av förundran, för det händer aldrig i vanliga fall.
- Felsägningar. Jag är kvinnan som gav ordet "felsägning" ett ansikte. Senast idag: "Mini, nu får du sluta att kissa på mig." Vackert... "tjata" var ordet jag ville åt. Tur att jag har en tjej med humor hemma. Hon skrattade i en timme.
- Långsam matsmältning. Äter en räka och är mätt en timme. Det känns bedrövligt eftersom jag gillar mat. Och det känns ännu mer bedrövligt efter en mäktig restauranghamburgare...burp...

Ja, så är läget just nu. Livet är lite knasigt. Alla felsägningar på jobbet, minnet som lever ett eget liv, mättnadskänslan som är konstant...ja, det är lite virrigt kan jag säga.
Men jag gnäller inte! För hur det än är så berikas mitt liv lite extra av allt det där just nu. Jag får mig goda skratt mååånga gånger om dagen.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar