Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 12 april 2015

Ont

Idag vaknade jag och hade ont i höger sida. Jag trodde nog att det var någon form av sendrag men det blev inte bättre, tvärtom. 
Mitt på dagen gjorde det ont i hela höger sida och jag fick avstå ett födelsedagsfirande hos släkten. Vila, vila, vila. För det kändes inget i horisontalt läge tack och lov.
Jag var inte ett dugg hungrig heller så jag tvingade i mig lite lunch bara för att sekunden efter sista tuggan bli helt uppblåst i hela magen.
Nu har jag inte ont längre men är väldigt uppblåst. Jag känner mig inte så orolig utan tror att det helt enkelt kan bero på tröga tarmar. Lite stopp eller så.

Häromdan stirrade Mini på min mage och påpekade att jag blivit tjock. Hahahaa! 
Men vi väntar lite till med att berätta. Det skulle vara skönt att nå vecka 28-29 först.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag nyfiken på varför ni ska vänta så länge med att berätta?! Hon är väl 3 år och förstår mycket. Säkert ingen fara med det onda!

    SvaraRadera
  2. Dels för att det blir en väääldigt lång väntan för henne och dels för om något händer.
    Jag har tyvärr sett för många fall av avbrutna graviditeter och väntar gärna lite till för att landa i det här själv helt och hållet.
    Jag kanske har blivit skadad av alla IVF/ÄD-år, men det känns bäst så för oss.

    Kram!

    SvaraRadera