Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 27 april 2015

Nu vet vi!


It's a boy!
Vad spännande! 
Jag har haft vissa koncentrationsbesvär på jobbet idag... Fullt fokus på bebis, hihi.

Mitt järnvärde har gått ner lite så nu ska jag starta med järntabletter. Det känns inte kul eftersom jag blir så trög i magen då, men det är väl bara till att kompensera med fibrer och vätska.
I övrigt såg allt strålande ut.
Måtten på Liten stämde med min veckoräkning och inga dagar ska flyttas på eftersom det är ÄD/IVF. Bra!

Nu ska vi fira med bubbelvatten!
Och så ska vi berätta för Mini. Nu vill vi inte hymla längre.

Kramas där ute!

14 kommentarer:

  1. Härligt stort grattis att allt såg bra ut och även till den andre sorten-en av varje kan ju inte bli bättre så resonerar vi med fast vi då har dubbelt upp med tvillingflickorna och nu då väntande tvillingpojkar!
    Men det allra viktigaste är dock att bebis/bebisarna är friska.Fira ordentligt nu och hoppas Mini blir överlycklig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter sååå kul med dubbelt av båda!
      Och visst är vi mest glada för att allt såg så bra ut. Absolut viktigast!

      Kramar

      Radera
  2. Ät järntabletter från Great Life Iron respons! Då slipper du magbesvär. :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ni får se honom!! Vi som bara vill se det där lilla hjärtat slå.... :S

    Men än känns det bra. (Det har det i och för sig gjort de andra gångerna också....).

    Jag har så ont i magen bara, som menssmärtor, fast inte hela tiden. Har du haft det också?

    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Jo, visst har jag haft menssmärtor. Som en slags molande värk till och från. Men försök att inte hala upp dig på det. Hormoner ställer till det i kroppen! Hoppas såååå att allt går bra nästa vul.

      Kram

      Radera
  4. Tjoho! En pöjk alltså, härligt! Skönt att allt såg bra ut! Kram!

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis och hurra. Eller flaggan i topp det blir en med snopp! Som min pappa tydligen sa runt 1983 när min lillebror kom =)

    SvaraRadera
  6. En av varje = otroligt roligt. Varmt grattis!

    SvaraRadera
  7. Whoooooooooooo grattis till ett lyckat ul och fina lilla bebisen :-)

    SvaraRadera
  8. TJOHO! Vad roligt!!!! Ja, nu är det dags att Mini får veta att hon ska bli storasyster. Vilken grej!

    SvaraRadera
  9. Åh vad kul! Kände på mig att det var en liten pöjk! :) Grattis till att allt såg bra ut.
    Hur tog Mini den stora nyheten? :)
    Själv var jag tvungen att berätta för treåringen tidigt eftersom jag kräktes då förbannat och mådde illa typ non stop, så den lille kraken var då orolig för mig. "Hur mår du mamma, är du sjuk?" Frågade hon ofta med darrande stämma när jag hängde över toalettstolen. Denna gång beställde hon en lillebror eftersom "jag redan har en lillasyster!" Vi har dock inte tagit reda på kön. Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Wiiiii! Grattis! Roligt med en av varje ; )

    SvaraRadera