Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 12 mars 2010

Ägg my way

Det är mycket nu....
Jag har bara inte orkat skriva något eftersom ledig tid har gått åt till att träna lite, vila en del och umgås med maken.

Jag jobbar på en stor fabrik. Den har funnits i all evighet och nu ska ungefär hälften av den säljas. En fjärdedel flyttar till ett annat land och ytterligare en fjärdedel flyttar till ytterligare ett land.
Människor har jobbat på fabriken i 30 år. Alla kan inte stanna. Så det är mycket nu. Mycket praktiskt som ska göras och framförallt mycket känslor. Och såna kan man inte bara ignorera för det är viktigt med känslor. Därför är jag lite trött på kvällarna numera. Utmattad och lite smått dränerad.
Jag har faktiskt inte ens tänkt på ägg en endaste gång. Jo, på mitt frukostägg. Löskokt eller hårdkokt. Det är frågan det.

Men idag kom vi på att det inte är så lång tid kvar. Så imorgon ska vi ringa till CvL med lite frågor och på måndag ska vi kontakta en psykolog/terapeut. Sen börjar processen "på riktigt" på något sätt.

PIRR!!! Nu pirrade det till. Som vid kärlekspirr. Nu vaknade jag visst till liv igen!

Så när det blir lite mycket är det lätt att förtränga annat. Då gäller det att komma ihåg att jag står alltid mig själv närmast och det är mig själv jag kommer att dö med. Och då vill jag absolut inte ha glömt bort mig själv när det är mycket! Alla andra goa människor i all ära, men nu får det bli lite mer fokus på mig igen.

Hmmm, det blir nog ett hårdkokt ägg imorgon bitti. Kanske skulle ta och servera det med rysk kaviar till och ett glas skumpa? För att inte glömma bort mig själv...

2 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt med uppsägningar, vi gick igenom det för 5 år sen - stentungt. Men idag är vi fler än innan de uppsägingarna!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så tråkigt. Det här är en fabrik som funnits sen 1932 som nu läggs ner till hälften. Det är sorgligt. Även om hälften ska leva vidare i ny regi så är det stora förändringar för de flesta. Jag hoppas att det blir bra för alla till slut.

    kram

    SvaraRadera